توهین شیک شورایی به مردم کرمانشاه / عبداله مرادی

سرویس کرمانشاه _ برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه با غیبت، مرخصی ، ترک جلسه جلسات رسمی شورا را از رسمیت می انداختند و حالا با تلف کردن وقت در جلسات رسمی عملا اجازه پیش رفتن هیچ کاری در شورا را نمی دهند. این‌کارها شاید توهین مستقیم به مردم نباشد ولی می توانیم از آن به عنوان توهین شیک و شورایی نام ببریم. آیا این حرکات در شان این مردم کرمانشاه است؟

به گزارش کردپرس؛ وقتی که انتخابات بر اساس یک سری معیارهای غیر اصولی از قبیل: تعصبات قومی و قبیله‌ای، یک پرس شام، چهره شدن با برنامه های طنز تلویزیونی و… از بین تایید صلاحیت شده ها اتفاق می افتد، انتظاری بیش از این نمی توانیم داشته باشیم.
وقتی که فرماندار کرمانشاه نه تیغ بران و قدرتی دارد و نه قلم گویایی برای گزارش این رفتارها، وقتی که گزارش‌های فرماندار به هیئت حل اختلاف بی نتیجه و بدون پاسخ می‌ماند، وقتی که مدیران ارشد استان در برابر این رفتارها سکوت اختیار می‌کند و نمی‌خواهد چند ماه باقیمانده از مهمانی‌اش در کرمانشاه را تلخ بگذراند،
از این اعضایی که بزرگترین آرزوی برخی از آنها یک کد استخدامی است چه انتظاری می توانیم داشته باشیم.
وقتی که به راحتی سوگندی که برای خدمت به مردم خورده‌اند را فراموش نمی کنند بلکه بی اهمیت می دانند چون اصلا با چنین نیتی قدم به این راه نگذاشته اند؛ چه انتظاردیگری می توان از آنها داشت.
رفتار برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ظاهر چند جلسه غیبت، مرخصی، از رسمیت انداختن جلسه و یا تلف کردن وقت جلسات رسمی شورا است ،امادر واقع این حرکات توهین به مردمی است که پای کمی و کاستی های این نظام و انقلاب ایستاده‌اند تا شورایی “اسلامی” داشته باشند. توهین به خون شهدایی است که برای خاک و هدفی جانشان را فدا کرده اند که امروز در دستان این اعضای شورای شهر به بازی گرفته شده است.
برخی اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه پس از به تعطیلی کشاندن چند ماهه ی شورای اسلامی شهر بالاخره در هفته جاری دو جلسه رسمی بدون نتیجه را تشکیل دادند.
در جلسه روز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه به جزء طیب حیدری رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه همه اعضا حضور داشتند.
با توجه به غیبت رئیس، سید احسان احسانی نایب رئیس، مدیریت جلسه را عهده دار شد.
در همان ابتدای جلسه سید حجت موسوی اجاق مصوبه‌ای را قرائت کرد که در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ با موافقت همه اعضای حاضر در جلسه ۲۹‌ام تصویب شده بود. در این مصوبه آمده است که چنانچه به هر دلیلی جلسه رسمی اعم از فوق‌العاده یا عادی که دستور جلسه داشته باشد به حد نصاب نرسد و یا تشکیل نگردد نامه‌های آن جلسه به جلسه رسمی بعدی موکول خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خواستار طرح دستور جلسه‌ای شد که در آن قرار بود کمیسیون های شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف شوند اما تشکیل نشد.
سید احسان احسانی نیز با استناد به همین صحبت به سراغ نامه‌هایی رفت که در جلسات قبل تر باید مطرح می‌شد اما باقی مانده بود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه اولویت بندی با هیئت رئیسه است شروع به قرائت نامه درخواست انعقاد تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست با شورای اسلامی شهر کرد. علی‌رغم اینکه باید خلاصه تفاهم نامه پیشنهادی توسط کمیسیون گزارش می شد، نایب‌رئیس حدود ۱۵ دقیقه نامه و پیش نویس تفاهم‌نامه را قرائت کرد.
همه اعضا با این تفاهم‌نامه موافق بودند و تنها مازیار رضایی به نشانه مخالفت با روند جلسه در رای‌گیری این نامه شرکت نکرد.
پس از آن فرآیند فروش املاک تجاری شهرداری در خیابان مدرس مورد بررسی قرار گرفت
که نایب رئیس شورا قصد داشت تمام املاک مورد اشاره در مزایده را که به گفته یکی از اعضا حدود ۴۰ مورد بود، یک به یک اعلام کند و مورد بحث قرار بگیرد.
تاریخ جلسه این نامه ،مورد نقد گروه مخالف قرار گرفت و از دستور کار خارج شد.
سید احسان احسانی به عنوان مدیر جلسه اعلام تنفس کرد تا در این فرصت نامه‌هایی را که از سال ۹۶ تا به امروز در جلسات طرح شده بود بیاورند و با دفتر تطبیق بدهند تا هر نامه ای که در جلسات مطرح نشده است را استخراج کنند و به شور بگذارند.
با طولانی شدن این تنفس و زمانبر شدن استخراج نامه‌ها، مازیار رضایی پیشنهاد داد که این اقدامات در جلسه هیئت رئیسه انجام شود تا وقت جلسه رسمی گرفته نشود.
بعد از ۳۵ دقیقه اتلاف وقت سید احسان احسانی ختم جلسه را اعلام کرد تا یکی دیگر از جلسات شورای شهر در دوره ششم بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان برسد.
حالا معلوم نیست با استخراج نامه های باقیمانده از جلسات شورا از سال ۹۶ تا به امروز باید چند ماه دیگر را به طرح این نامه ها اختصاص دهند.
نامه هایی که خیلی از آنها احتمالاً دیگر هیچ دردی از کسی دوا نخواهند کرد و تنها چند ماه باقی مانده از عمر شورای ششم را به خاطر لجبازی های دو گروه تلف خواهند کرد.

کد خبر 4116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha