برای توسعه کرمانشاه دست یاری به سوی همه  دراز می کنم

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی مهم ترین سرمایه کرمانشاه را نیروی انسانی پرتلاش و توانمند و با استعداد آن دانست و گفت: استان کرمانشاه از یک مجموعه نیروی انسانی توانمند برخوردار است که از همه این عزیزان در هر کجای دنیا که هستند دعوت می کنم دست یاری را مرا بفشارند و همه با هم برای ساختن یک کرمانشاه سربلند، آباد و آبرومند تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در آیین معارفه و تکریم که با حضور وزیر کشور و مدیران دستگاه‌های مختلف، و حضو گسترده اقشار مختلف از جمله علما و روحانیون، چهره های مطرح اهل سنت و شیعه و اهل حق، دانشگاهیان، نخبگان علمی و ... برگزار شد؛ عنوان کرد: من در کرمانشاه متولد شده‌ام و رشد کرده ام و مدیون این مردم و سرزمین هستم و امیدوارم شایسته و لایق این جایگاه باشم.

وی در دنباله سخنانش عنوان کرد: در اوایل انقلاب اغلب پزشکان هندی و بنگلادشی بودند که زبان فارسی هم بلد نبودند ولی امروز به برکت انقلاب تعداد پزشکان متخصص و امکانات پزشکی آنقدر گسترده شده‌ که امروز کرمانشاه توان تبدیل شدن به یک قطب در حوزه گردشگری سلامت و بهداشت و درمان را داراست.

وی تاکید کرد: اقدامات بسیار خوب و رو به رشدی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در کرمانشاه اتفاق افتاده که باید در قالب جهاد تبیین این خدمات برای مردم و به ویژه نسل جوان بازگو شود.

دکتر صحرایی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفتند که امروز مهترین وظیفه دمیدن روح امید در جامعه است و در انجام این وظیفه نباید کوتاهی کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با همراهی و همدلی مردم کرمانشاه یک حرکت پرتلاش، پرجوشش و پر امید را در استان آغاز خواهیم کرد و باید در سراسر استان یک رقابت سازنده برای تلاش و سازندگی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم فرهنگ کار، تلاش، امید به آینده و خیرخواهی نسبت قبل در کرمانشاه گسترش یابد در ادامه گفت: همه دلسوزان، نخبگان عرصه‌های مختلف و مدیران باید با تمام توان در این حوزه نقش ایفا کنند.

وی از تاکید ویژه رئیس جمهور بر موضوع اشتغال در کرمانشاه خبر داد و گفت: در زمان حضور در هیات دولت ایشان سه مرتبه بر موضوع اشتغال تاکید کردند و حتما باید اقدامات ضروری در این زمینه شروع کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: یک برنامه مفصل برای پیشرفت و تعالی کرمانشاه تدوین شده است که بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

وی حوزه مسکن را یک پیشران برای اشتغال‌زایی در کرمانشاه دانست و گفت: خوشبختانه چرخه ساخت مسکن در کرمانشاه تقریبا کامل است و زمین مناسب، معادن بزرگ، نیروی انسانی فعال و توانمند و کارخانه تولید آهن، فولاد و ... به اندازه کافی در استان وجود دارد.

دکتر صحرایی افزود: متاسفانه بخش قابل توجهی از کارخانه‌های استان راکد و غیر فعال هستند که تلاش می کنیم با پیگیری مداوم از طریق وزارتخانه‌ها، این واحدها را فعال کنیم.

وی ادامه داد: کرمانشاه یک سرزمین با چهار اقلیم آب و هوایی متفاوت است که از آثار متعدد تاریخی، یادمان های دفاع مقدس، اماکن مذهبی و ... برخوردار است ولی متاسفانه آنگونه که شایسته بوده از ظرفیت های حوزه گردشگری استفاده نشده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جاده ها در کرمانشاه رشد کرده‌اند ولی هنوز زیرساخت های پذیرش مسافر در استان به شکل مناسب وجود ندارد‌ و باید به طور جدی به سمت ایجاد اماکن اقامتی و رفاهی آبرومند برای پذیرش گردشگران گام برداریم.

وی در دنباله سخنانش به تشریح ظرفیت های کرمانشاه در حوزه تجارت و بازرگانی پرداخت و گفت: کشور عراق برای کرمانشاه همانند دریای خزر برای استان های شمال کشور است و باید بستر استفاده از فرصت‌های بزرگ این کشور دوست و همسایه در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، در راستای پیشرفت کرمانشاه استفاده کرد.

دکتر صحرایی در پایان گفت: از زحماتی که جناب آقای امیری مقدم طی این سال برای پیشرفت کرمانشاه کشیدند؛ تشکر می کنم و آرزوی موفقیت برای ایشان دارم.

کد خبر 40700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha