اکتشاف یک میدان نفتی جدید در کوه گابار واقع در کردستان ترکیه

سرویس ترکیه - وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه از اکتشاف یک میدان نفتی جدید در کوه گابار واقع در استان شرناخ کردستان ترکیه خبر داد که دارای ذخیره نفتی ۱۵۰ میلیون بشکه است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه یک میدان جدید نفتی را در کوه «گابار» واقع در استان شرناخ کردستان ترکیه اکتشاف کرده است.
با توجه به اخبار منتشر شده در آژانس خبری زمن‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در ۱۲ دسامبر گذشته اعلام کرد، یک میدان نفتی جدید را که دارای ذخیره ۱۵۰ میلیون بشکه است در کوه گابار اکتشاف کرده‌اند و فعالیت‌های اکتشافی در این ناحیه ادامه دارد و ارزش این میدان نفتی جدید که یکی از ۱۰ میدان با ارزش اکتشاف‌شده در سال ۲۰۲۲ است، نزدیک ۱۲ میلیارد دلار است.
بر اساس اطلاعاتی که وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه منتشر کرده‌است، در حالی که ۵ سال پیش، تولید روزانه نفت ترکیه نزدیک ۴۰هزار بشکه در روز بود، این رقم اکنون به ۶۵هزار بشکه در روز رسیده و با احتساب تولیدات بخش خصوصی، در کل روزانه ۸۰هزار بشکه نفت از این میدان‌ها استخراج می‌شود و انتظار می‌رود استخراج از این میدان‌ها تا پایان سال میلادی جاری به بالاترین میزان در ۳۰ سال اخیر برسد.
از این میدان جدید که شامل ۴ چاه نفت است، روزانه ۵ هزار بشکه نفت خام تولید می‌شود و بر اساس گفته‌های وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، کیفیت نفتی که در این میدان تولید می‌شود از بقیه میدان‌ها بالاتر است.
لازم به ذکر است، کوه «گابار» در شهرک «دیرگول» استان «شرناخ» کردستان ترکیه قرار دارد که پیشتر این منطقه در کنترل حزب کارگران کردستان( PKK) بوده‌است.

کد خبر 40590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha