تحمیل توافق آدانا بە مردم شمال و شرق سوریه ناعادلانه است

سرویس سوریه - بدران چیا کرد ریاست مشترک امور روابط خارجی مدیریت خودگردان تحمیل توافق آدانا به مردم شمال و شرق سوریه را ناعدالتی نامید و افزود که مردم این مناطق، توافق آدانا را قبول ندارند.

به گزارش کردپرس، بدران چیا کرد، ریاست مشترک امور روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در واکنش به اظهارات وزارت امور خارجه روسیه درخصوص توافق آدانا، تحمیل این توافق به مردم مناطق شمال و شرق سوریه را یک ظلم دانست و افزود که مردم این مناطق این توافق را قبول ندارند.
بدران چیا کرد، در مصاحبه‌ای که در وب‌سایت رسمی بخش روابط خارجی مدیریت خودگردان منتشر شد، گفت: «مدیریت خودگردان، گفتگوهای ملی را به عنوان مبنایی برای دستیابی به ثبات و راه‌حل سیاسی عادلانه برای تمام مردم سوریه می‌داند و بر این اساس به طور جدی برای دستیابی به نتایج عملی تلاش می‌کند.» مدیریت خودگردان از میانجیگری روسیه استقبال کرد و گفت که دولت سوریه در پذیرش گفتگو بر اساس اجرای یک توافق که همه مردم سوریه به آن نیاز دارند، با مشکل مواجه است.
چیا کرد در خصوص توافق آدانا افزود: «گروه آستانه که از توافق آدانا صحبت می‌کند باید بداند که این توافق درست نیست و برخلاف منافع مردم ما است و بدون حضور مجلس مردم سوریه صادر شده است. این توافق یک توافق امنیتی است و برای توجیه اشغالگری ترکیه است، تحمیل توافق آدانا به مردم ما یک بی‌عدالتی است و نمی‌تواند مورد پذیرش مردم منطقه قرار گیرد و تنها باعث تقویت حملات ترکیه به منطقه ما می‌شود.
در پایان چیا کرد با اشاره به اهمیت پایان دادن به حملات ترکیه، پایان دادن به حملات ترکیه را شرط اساسی برای حفاظت از یکپارچگی خاک سوریه دانست و افزود: آنچه ما می‌خواهیم حفاظت از کشورمان سوریه است.»

کد خبر 40239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha