سرمایه‌گذاری‌های مشترک به توسعه حلبچه و کرمانشاه کمک می کند /در زمان بمباران شیمیایی، ایران کمک‌های بسیاری به مردم حلبچه کرد

سرویس کرمانشاه_ رئیس اتاق بازرگانی حلبچه خواستار سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین کرمانشاه و این استان شد.

پیشوا احمد محمود در نشست مشترک با معاون اقتصادی استاندار و اتاق بازرگانی کرمانشاه از تعاملات دیرینه کرمانشاه و حلبچه به واسطه قرابت ‌های فرهنگی، قومیتی، دینی و ... یاد کرد و افزود: در زمان بمباران شیمیایی حلبچه نیز ایران کمک‌های بسیاری به مردم این منطقه داشت.

وی با بیان اینکه حلبچه از سال ۲۰۱۲ به عنوان استان رسمی شناخته شد، تاکید کرد: خوشبختانه در شرایط کنونی اقلیم حمایت‌های خوبی از استان حلبچه دارد که می‌توانیم از آن برای توسعه تعاملات اقتصادی با استان‌های مختلف از جمله کرمانشاه استفاده کنیم.

رئیس اتاق حلبچه از امضا سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداران کرمانشاه و حلبچه در سال‌های گذشته یاد کرد و افزود: بخش قابل توجهی از این تفاهم‌ها به همکاری و تعاملات بین اتاق‌های بازرگانی دو استان مربوط است.

احمد محمود از زمینه‌های همکاری مشترک بین دو استان حلبچه و کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین این موارد سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو استان است.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی امکان همکاری خوبی بین دو استان وجود دارد، گفت: « دشت زور» حلبچه سومین دشت حاصلخیز جهان است و می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود.

رئیس اتاق حلبچه در ادامه بر لزوم افزایش کالاهای ایرانی در بازار کردستان عراق هم تاکید کرد و یادآور شد: متاسفانه در زمینه خدمات عمرانی نیز حضور شرکت‌های ایرانی در کردستان عراق کمرنگ است.

رئیس اتاق حلبچه در پایان خواستار ایجاد دو شعبه بانکی در مرزهای شوشمی و شیخ صله برای تسهیل در نقل و انتقالات مالی بین دو استان شد.

کد خبر 3961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha