قدرت های بزرگ با کارت کردهای سوریه بازی می کنند

سرویس جهان- رئیس امور خارجی اداره خودگردان کردی در سوریه تاکید کرد که ابرقدرتها بر اساس منافع خود با کارت کردهای سوریه بازی می کنند.

به گزارش کردپرس، عبالکریم عمر، رئیس امور خارجی اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه، در مصاحبه با یک نشریه اسپانیایی از نحوه تعامل قدرت های بزرگ بویژه قدرت های غربی با کردهای سوریه انتقاد کرد.

او در مصاحبه با ناسیو دیجیتال گفت: قدرت های بزرگ بر اساس منافع خود با کردهای سوریه تعامل می کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با یک توئیت دو شهر تحت کنترل کردهای سوریه را به ترکیه داد. در حال حاضر هم می بینیم که سوئد و فنلاند برای ورود به ناتو بر سر کردها با ترکیه معامله می کنند. ما برای دفاع در برابر داعش 12000 نیروی خود را از دست دادیم اما تمام دنیا بر اساس منافعشان با ما تعامل می کنند.

مسئول امور خارجی اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه، ترکیه را بزرگترین دشمن کردهای سوریه دانست و افزود: ترکیه می خواهد در قرن حاضر به موجودیت کردها پایان دهد.

او درباره ارتباط این منطقه خودگردان کردی با کشورهای جهان گفت: این منطقه با کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا و روسیه ارتباط داریم و با وزارت خارجه تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز تعامل داریم اما فقط پارلمان منطقه کاتالونیای اسپانیا اداره خودگردان کردی در سوریه را به رسمیت شناخته است.

این مقام کرد سوریه داعش را همچنان تهدیدی جدی برای کردها و جهان دانست.

او اذعان کرد که اداره خودگردان شمال شرق سوریه بر اساس ایده های عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک تاسیس شده است.

عبدالکریم عمر با تاکید بر از سرگیری روند صلح ترکیه با کردها این مسئله را در حل مسئله کردها تاثیرگذار دانست.

او از جمله موارد تغییر در وضعیت کردهای سوریه را خروج دونالد ترامپ از قدرت در آمریکا عنوان کرد.

کد خبر 39236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha