سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را مجموعه ای موفق در محرومیت زدایی و یک نقطه امید برای استان های کم برخوردار دانست و گفت: توافقات استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام منشا یک تحول مثبت در حوزه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و صنعتی در استان خواهد شد.

نشست ویژه سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه در حوزه های اقتصادی، کشاورزی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به ریاست بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و با حضور عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره )، آیت‌الله محمدی عراقی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، معاونین استاندار، مدیران استان و ستاد اجرایی کشور برگزار شد.

استاندار کرمانشاه در این نشست عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در یک عبارت ماندگار از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی تعبیر کردند ولی امروز این چهره زیبا و سینه ستبر آسیب دیده و نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه جنگ از کرمانشاه آغاز و در اینجا هم به اتمام رسید عنوان کرد: در 8 سال جنگ تحمیلی بسیاری از زیرساخت های تولیدی و اقتصادی چندین شهر بزرگ و مرزی استان نابود شدند و ساکنانش در مرکز استان استقرار یافتند.

امیری مقدم عنوان کرد: همچنین در سال‌هایی که دیگر استان ها با استفاده از مزیت دلارهای ۷ تومانی سرگرم توسعه صنایع خود بودند، استان کرمانشاه به دلیل بمباران مداوم و موشک باران از این حمایت ها محروم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولین کشوری در دوران دفاع مقدس در کرمانشاه حضور داشته اند و تعلق خاطر خاصی به این سرزمین تعلق دارند که فرصتی برای توسعه کرمانشاه محسوب می شود.

وی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق و اثرگذار در زمینه انجام پروژه های بزرگ در حوزه های مختلف با رویکرد محرومیت زدایی نام برد و گفت: مردم قدرشناس و انقلابی کرمانشاه انتظار دارند این مجموعه با اجرای پروژه های تحول آفرین به رونق تولید و اشتغال استان کمک کند.

مدیر ارشد استان ادامه داد: کرمانشاه از ظرفیت ‌های بسیاری در حوزه های کشاورزی، اقتصادی، تجاری، خدماتی و گردشگری برای برون‌رفت از این مشکلات برخوردار است که باید مورد توجه نهادهای ملی قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام در ایام اربعین امسال کمک های خوبی برای خدمات به زوار حسینی ارائه داد و از این مجموعه می‌خواهیم در فراهم کردن زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی مرتبط با اربعین به استان کمک کند.

وی گفت: در زمینه حمایت از محرومان یک توافق اولیه با ستاد اجرایی در زمینه ساخت مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول و بیشتر و همچنین کمک در تامین هزینه های درمان بیماران صعب العلاج صورت گرفته است.
-
وی ادامه داد: همچنین در حوزه عمرانی خواهان مشارکت بنیاد در ساخت مدارس جدید و استاندارد سازی تعدادی از مدارس فعلی و کمک به شتاب گرفتن و روند ساخت ۷۱۲ واحد مسکن ملی در استان توسط ستاد اجرایی شده ایم. همچنین در زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت در قالب تبصره ۱۶ و کمک به توسعه مشاغل خانگی و خرد توافق اولیه صورت گرفت.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین در حوزه کشاورزی در زمینه احداث صنایع مهم تبدیلی، اجرای چند پروژه مهم در قالب طرح دیم و دام، گسترش سطح زیر کشت، ایجاد دامپروری و خرید محصولات کشاورزی پیشنهاد شد که با نظر مساعد روبرو شد.

وی ادامه داد: در حوزه صنعتی ۱۴ اولویت سرمایه گذاری حوزه صنعت از جمله پالایشگاه کرمانشاه ارائه شد که مقرر شد پس از بررسی کارشناسی، در تفاهم نامه گنجانده شود.

به گفته استاندار کرمانشاه، توافقات استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام منشا یک تحول مثبت در حوزه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی و صنعتی در استان خواهد شد.

در این نشست مقرر شد توافقات صورت گرفته در حوزه های مختلف تولید و اشتغال و کمک به محرومان، در قالب یک تفاهم نامه به زودی در تهران به امضای استاندار کرمانشاه و سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برسد .

کد خبر 39098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha