افزایش نارضایتی غرب از متحدان کرد عراقی

سرویس جهان- کشورهای غربی که اقلیم کردستان عراق را متحد خود در خاورمیانه می دانند نارضایتی خود را از عملکرد دو حزب حاکم بیان کرده‌اند.

به گزارش کردپرس، کشورهای غربی که اقلیم کردستان عراق را جزیره دموکراسی می نامند در سال‌های اخیر نااميدي خود را از عملکرد دولت اقلیم کردستان عراق و بر سر موضوعات مهم بیان کرده اند.

از جمله خواسته‌های ‌های اصلی غرب از اقلیم کردستان عراق رعایت آزادی بیان و ساماندهی نیروهای پیشمرگ بوده است. با این حال، دو حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق همچنان نیروهای وابسته به خود را حفظ کرده و روند یکپارچه‌سازی نیروهای پیشمرگ به کندی پیش رفته است.

نشریه امواج اخیرا در مقاله‌ای به افزایش اعتراضات مردمی در اقلیم کردستان عراق پرداخته است هر چند این اعتراضات با واکنش تند دولت اقلیم کردستان روبه‌رو شده است.

این نشریه از ناامید شدن کشورهای غربی از عملکرد دولت اقلیم کردستان عراق خبر داده و نوشت: دیپلمات‌های غربی در اقلیم کردستان، اخیرا از سرکوب اعتراضات روز ششم سپتامبر انتقاد صریح داشته‌اند.

برخی نشریات آمریکایی نیز که به افشاگری در زمینه کسب و کارهای مشکوک می پردازند، نسبت به افشای برخی املاک و مستغلات متعلق به برخی مقامات کرد عراقي بویژه برخی اعضای حزب دموکرات کردستان عراق اقدام کرده‌اند.

حتی برخی مقامات سابق آمریکا مانند مایکل روبین که مدت زیادی در اقلیم کردستان عراق تحقیق کرده، در مقاله‌ای ایجاد دموکراسی در اقلیم کردستان را سرابی دانسته‌ که به دلیل عقیده نداشتن مقامات‌ کرد به آن، معتقدند تحقق دموکراسی واقعی در این منطقه دشوار است.

سال گذشته کشورهای حامی طرح یکپارچه‌سازی نیروهای پیشمرگ تهدید کردند در صورتی که این طرح پیشرفت نکند حمایت‌های مالی‌ و نظامی خود را از اقلیم کردستان کاهش‌ داده یا قطع خواهند کرد.

کد خبر 38304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha