راهپیمایی فعالان سیاسی و مدنی کُرد علیه کشتار طبیعت کردستان ترکیه 

سرویس ترکیه - چند حزب سیاسی و نهاد مدنی از جمله HDP از مردم خواستند تا در راهپیمایی علیه غارت طبیعت کردستان ترکیه توسط حکومت در جودی شرکت کنند.

به گزارش کردپرس، کنگره جامعه دموکراتیک (DTK)، جنبش زنان آزاد (TJA)، حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و جنبش اکولوژی مزوپوتامیا (MEH)، راهپیمایی ای را در روز 17 سپتامبر، با شعار «ما علیه ویرانی جنگ و چپاول طبیعت راهپیمایی می کنیم» در منطقه جودی به راه می اندازند.

فاروق تاتلی، یکی از اعضای هیأت اجرایی مرکزی DBP در گفتگو با مزوپوتامیا، درباره این راهپیمایی گفت: «این راهپیمایی نه تنها علیه تخریب شهرهای کردستان ترکیه، بلکه علیه مدرنیته سرمایه داری، جنگ و چپاول سرمایه های طبیعی توسط ائتلاف AKP-MHP، انجام می گیرد.»

او با یادآوری این که هر روز صدها کامیون درختان بریده شده کردستان ترکیه را به غرب این کشور انتقال می دهند، گفت: «کشتار طبیعت، یکی از سیاست های ویژه جنگ علیه کردها است. هدف از این راهپیمایی قیام علیه غارت و رانت حکومت AKP-MHP است.»

تاتلی با بیان این که در فلسفه جنبش های بوم شناختی (اکولوژیک) نمی توان نگاهی ناسیونالیستی به موضوع کشتار طبیعت داشت، گفت: «قطع درختان کردستان بر زندگی در آمازون هم تأثیر می گذارد. قطع درختان جودی به ازمیر، سامسون و ترابزون نیز آسیب می رساند.»

او از همه جنبش های بوم شناختی خواست تا در برابر نابودی طبیعت کردستان ترکیه از سوی حکومت سکوت نکنند.

تاتلی هدف از پروژه های حکومت ترکیه برای نابودی طبیعت کردستان را باقی ماندن در قدرت، حفظ سرمایه، و تنگ تر کردن عرصه زیست برای کردها و نابودی تاریخ و فرهنگ آنها توصیف کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه دعوت کنندگان این راهپیمایی DTK، TJA، DBP، HDP و MEH هستند، خواستار شرکت همه مردم و دوست داران طبیعت و گروه های طرفدار دموکراسی در این راهپیمایی شد.

کد خبر 38248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha