پروژه‌هایی ناتمام و مدیرانی برای تمام ادوار / عبدالله مرادی

سرویس کرمانشاه _ عبدالله مرادی مدیر– گروه رسانه ای میلکان در مطلبی به نقد عملکرد راه و شهرسازی در اجرای پروژه مهم بزرگراه کرمانشاه _ کامیاران و تداوم مدیران ناکارآمد قبلی در این مجموعه پرداخته است. .

خبرگزاری کردپرس _ شهریار افندی‌زاده‌ معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که در دوران احمدی نژاد نیز معاون وزیر راه و شهرسازی بود در سفرش به کرمانشاه کاش بازدیدی هم از پروژه‌های راه سازی کرمانشاه انجام می داد که از همان سالهای ابتدایی دهه ۹۰ شروع شده‌اند و هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

دی ماه ۱۳۹۰ یعنی ۱۰ سال و ۹ ماه پیش کلنگ پروژه قزانچی – کامیاران زمین زده شد و صادقی معاون وزیر وقت و مدیران استان قول دادند پروژه‌ در کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

محور قزانچی- کامیاران به عنوان تنها محور مواصلاتی دو استان کرمانشاه و کردستان به واسطه یک طرفه بودنش، همواره عنوان یکی از پر تصادف ترین محورهای کرمانشاه را به خود اختصاص می دهد.

تصادفاتی که هر کدام خسارات مالی و جانی بسیاری را برای مردمان این دو استان به دنبال دارد. آمار کشته های جاده ای این محور همیشه رکورد دار جاده های استان کرمانشاه بوده است.

محور قزانچی-کامیاران به عنوان قطعه ۱۰ بزرگراه شمال غرب به جنوب همچنان که شاهد تلفات جاده ای بوده و تن سرد مردمان این دیار را به آغوش می‌کشد، همواره پذیرای مدیرانی بوده که از آن زمان تا کنون با صندلی مدیریت‌هایی مرتبط با این پروژه پیوند خورده‌اند. از معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گرفته تا مدیر مربوطه این معاونت در کرمانشاه و مدیرکل راه وشهرسازی که حدود ۲ دهه معاون راه این اداره کل بوده است.

این مدیران خوشبختانه از آن زمان تا‌کنون ثابت مانده اند، بنابراین دیگر نمی توانند تقصیر را گردن مدیران سابق ترازخود بیندازند؛ اما بدبختانه هیچ مسئولی نیست که از این بزرگواران بپرسد چرا پروژه‌ای که قرار بوده کمتر از ۱۸ ماه به بهره برداری برسد حدود ۱۳۰ ماه به طول انجامیده است؟

خون تک تک کسانی که به واسطه این کم کاری و تعلل در اجرای این پروژه به زمین ریخته شده گردن شمایی است که قرار بود این پروژه را با ۱۹ میلیارد تومان اجرایی کنید، حال با صرف چه اعتباری از بیت المال هنوز این پروژه را به بهره برداری نرسانده اید؟

آخرین قولی که بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه برای بهره برداری از این قطعه آن هم بدون تقاطع غیر هم سطح قزانچی داده بود هفته دولت بود که با اتمام هفته دولت می بینیم که فرشته جاده مرگ علاوه بر جان مردم، قول مردان این‌سرزمین را به مسلخ بد قولی می برد.

کد خبر 38236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha