گفتگوی فرمانده سنتکام با مقامات کرد عراق و سوریه درباره مقابله با داعش در کمپ الهول

سرویس جهان- مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده می گوید با مقامات عراق در اقلیم کردستان و مقامات کرد اداره خودگردان در شمال سوریه برای مقابله با داعش بویژه در کمپ الهول گفتگو کرده است.

به گزارش کردپرس، مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا یا سنتکام که به عراق و سوریه سفر کرده است در بیانیه هایی به بیان محتوای گفتگوی خود با مقامات کرد در عراق و سوریه پرداخته است.

سنتکام در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرده است نوشت: کوریلا و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در روز 8 سپتامبر با هم دیدار کرده و درباره مسائل مورد علاقه دو طرف گفتگو کرده اند. در این بیانه آمده است که گفتگوی کوریلا و بارزانی درباره عملیت پاکسازی داعش در کمپ الهول سوریه و تعهدات سنتکام نسبت به شکست همیشگی داعش بوده است.

کوریلا همچنین در بیانیه ای که در توییتر منتشر کرد، به بیان نتیجه بازدید خود از کمپ الهول و گفتگو با مقامات کرد سوریه از جمله مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه پرداخته است.

او ضمن تاکید بر حمایت سنتکام از نیروهای کرد سوریه در مقابله با داعش، اقدامات نیروهای کرد سوریه در مقابله با این گروه تروریستی را مورد تقدیر قرار داد.

کوریلا هشدار داد وجود کمپ الهول تهدیدی جدی برای منطقه محسوب می شود زیرا 70 درصد جمعیت حدود 56000 نفری آن زیر 12 سال سن دارند که می تواند زمینه پذیرش آموزه های داعش را توسط آنان فراهم کند.

او تاکید کرد نیروهای دموکراتیک سوریه در مقابله با داعش بویژه در کمپ الهول مورد تهدید قرار می گیرند. رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بر ادامه حمایت کشورش از نیروهای کرد سوریه برای تامین امنیت کمپ الهول در سوریه تاکید کرد.

او تاکید کرد مدیریت این کمپ از طریق نظامی میسر نیست بلکه بهترین کار این است که کشورهایی که اتباعشان در این کمپ حضور دارند، نسبت به بازگرداندن آنها به موطن اصلی اقدام کنند.

کد خبر 38133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha