آمار تردد زوار  از خسروی همچنان افزایشی است / مدیریت مناسب ورودی جمعیت در خسروی

سرویس کرمانشاه _ با وجود گرمای ۴۶ درجه در مرز خسروی و کند بودن روند پذیرش در کشور عراق، آمار خروج زوار از مرز خسروی همچنان روندی افزایشی داشت و به ۳۵ هزار نفر روز جمعه رسید.

به گزارش خبرنگار کردپرس، مرز خسروی امروز شاهد مراجعه حجم بسیار زیادی از زوار اربعین برای حضور در آیین باشکوه اربعین بود.

با وجود عوامل و مشکلات زیادی مانند گرمای هوا، حجم انبوه زوار و روند کند پذیرش و حمل و نقل زوار در مرز منظریه عراق؛ امروز بیش از ۳۵ هزار زوار حسینی از مرز تاریخی خسروی رهسپار آیین اربعین شدند. این اتفاق در جالی رخ داد که روز گذشته ۵ شنبه این آمار ۳۱ هرار نفر بود و نسبت به روز چهارشنبه با ۲۲ هزار تردد یک افزایش ۹ هزار نفری را نشان می داد.
مدیریت مناسب جمعیت و جلوگیری از ازدحام

یکی از عوامل مهم حفظ روند افزایشی تردد زوار از مرز خسروی، مدیریت مناسب ورودی جمعيت به پایانه مسافری با برقراری گیت های چند مرحله ای از مسیر اسلام آباد غرب به خسروی و همچنین کمک به افزایش ناوگان حمل و نقل در مرز منظریه عراق و تقویت خدمات رسانی در این مرز بود. کاری که محصول تلاش ستاد اربعین، فرمانداری قصرشیرین و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های خدمات رسان بود.

همچنین به دستور استاندار کرمانشاه تعداد ۳۳ دستگاه اتوبوس به مرز منظریه عراق اعزام شدند و علاوه بر این غذا و آب در میان زوار در این مرز توزیع شد. همچنین روند اعزام موکب های اربعین به عراق و پشتیبانی اقلام مورد نیاز طی این روزها از طریق مرز سومار انجام شده است. در عین حال طی این روزها صادرات کالا از مرز خسروی بی وقفه ادامه داشته است.

مرز تاریخی خسروی نیازمند توجهات بیشتر

خسروی مسیر هزار ساله عتبات عالیات است که طی سه دهه اخیر با بی مهری ها و بی توجهی های عجیبی روبرو بوده است.
اربعین سال ۱۴۰۱ یک بازگشت دوباره برای مرز بین المللی خسروی است و تاکنون این مرز تاریخی یکی از منظم ترین مرزها برای تردد زوار بوده است. و با توجه به زیرساخت هاي مبادلاتی و مسافری بسیار مناسب، اگر یک نگاه ویژه تری به این مرز شود؛ می تواند بخش مهمی از زوار را در سال.های آینده جابجا کند.

گزارش: بهزاد خالوندی

کد خبر 38102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha