افتتاح فاز اضطراری به حل مشکل آب شرب کرمانشاه کمک می‌کند

سرویس کرمانشاه _ بهمن امیری مقدم گفت: 800 میلیاردتومان در سفر رئیس جمهور برای تکمیل این طرح و اجرای خطوط بین مخزنی در نظر گرفته شده و با اتمام این پروژه، بخش مهمی از معضل کمبود آب شرب شهر کرمانشاه حل می شود.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در آیین بهره برداری از پروژه عظیم فاز اول طرح اضطراری آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد؛ عنوان کرد: در بدو ورود به استان، شهر کرمانشاه با مشکلات بسیار بزرگی در حوزه تامین آب شرب روبرو بود و با توجه به این شرایط در همان روزهای اول قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه تشکیل شد.

وی از برگزاری 42 نشست کاربردی و عملیاتی برای حل مشکل آب شرب شهر کرمانشاه در قالب این قرارگاه عملیاتی خبر داد و گفت: بهره‌برداری از طرح فاز اضطراری آبرسانی به شهر کرمانشاه یکی از برکات این قرارگاه جهادی و عملیاتی است و اگر این اتفاق نمی افتاد مردم همانند سال گذشته دچار مشکلات بسیاری می‌شدند.

امیری مقدم با اشاره به اینکه برای اجرای این فاز اضطراری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت در ادامه افزود: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز با دستور دکتر رئیسی برای تکمیل این پروژه، 800 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و با اتمام آن، امکان انتقال دو هزار متر مکعب در ثانیه فراهم می شود و به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات حاد آب شرب شهروندان کرمانشاهی حل می شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور افزون بر 33 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و اشتغال کرمانشاه مصوب شد و با تخصیص این اعتبارات استان به یک کارگاه عظیم عمران و اشتغال تبدیل می شود.

مدیر ارشد استان از ضعف فرهنگ سازی در حوزه مصرف آب انتقاد جدی کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ استفاده بهینه از آب در کشور و استان نامناسب است و اگر این فرهنگ غلط اصلاح نشود، نسل آینده با مشکلات بسیار حادی روبرو می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل خشکسالی شدید، منابع تامین آب شرب شهر مانند سراب قنبر و تاق بستان در وضعیت بدی هستند و اگر این طرح اضطرای تامین آب شرب اجرا نمی شد، شهروندان در تابستان امسال با مشکلات بسیاری روبرو بودند.

امیری مقدم همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: بخش مهمی از مشکلات حوزه آب به برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی باز می گردد و باید هر چه سریع تر این وضعیت ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه تامین برق خانگی و صنایع نیز شرایط بسیار مناسب تری در مقایسه با سال قبل داشت؛ عنوان کرد: تابستان سال گذشته به دلیل قطع برق های مکرر مردم در آسانسورها گرفتار می شدند و یا در استفاده از سیستم های سرمایشی دچار مشکل می شدند ولی امسال به دلیل پیگیری ها و رایزنی های مدیریت ارشد استان این مشکل به میزان قابل توجهی مرتفع شد و هم برق خانگی وصل بود و هم روند تولید صنایع دچار وقفه نشد.

کد خبر 37550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha