بالگرد سیکورسکی ترکیه در کردستان عراق سرنگون شد

سرویس ترکیه - HPG ادعا کرد که نیروهایش یک بالگرد ارتش ترکیه را در منطقه گری آمدی در کردستان هدف قرار داده و منهدم کرده اند.

به گزارش کردپرس، مرکز مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) از انهدام یک بالگرد سیکورسکی ارتش ترکیه در کردستان عراق خبر داد.

بنا بر گزارش هاوار، مرکز مطبوعاتی HPG شاخه نظامی PKK در اطلاعیه ای ترکیه را متهم به استفاده از سلاح های ممنوعه مانند سلاح های شیمیایی کرد و نوشت: «قدرت های مستبد به دلیل حفظ منافع خود در برابر جنایت های هر روزه حکومت ترکیه در کردستان عراق سکوت اختیار کرده اند. همچنین مردم و نهادهای ذیربط نیز واکنش کافی را از خود نشان نمی دهند. جنایت های جنگی ترکیه مثل روز روشن هستند. ما از هر کسی که وجدان دارد انتظار داریم تا واکنش لازم را نشان دهد. حکومت نژادپرست AKP-MHP این جنایت ها را به نام مردم کشورش انجام می دهد و همه آنها را درگیر لکه ننگ اعمال خود می کند. به همین دلیل است که جامعه ترکیه باید واکنش لازم را نشان دهد.»

مرکز مطبوعاتی HPG در ادامه اعلام کرد: «ارتش ترکیه در روزهای اخیر 22 بار با سلاح های هسته ای تاکتیکی و سلاح های شیمیایی مناطق مقاومت کردستان عراق را بمباران کرده است. همچنین 18 بار از طریق بالگردهای جنگی ده ها بار با تانک و سلاح های سنگین خود منطقه را بمباران کرده است. همزمان ارتش ترکیه در منطقه شکفتا بریندارا از بمب فسفری استفاده کرده است.»

مرکز مطبوعاتی HPG در ادامه، با گزارش وقایع جنگ اعلام کرد که نیروهایش یک بالگرد سیکورسکی را که می خواست نیروهای نظامی ترکیه را در مواضع شید گلهات در منطقه گری آمدی پیاده کند، هدف قرار داده و منهدم کرده اند.

لازم به ذکر است که ترکیه هنوز سقوط بالگرد و کشته شدن نیروهایش را تأیید نکرده است.

کد خبر 37232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha