آمریکا به ترکیه هشدار داد: تحریم های جدید در راه است

سرویس ترکیه - رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، به ترکیه هشدار داد که در صورت خرید سامانه های جدید موشکی S-400 از روسیه، تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.

به گزارش کردپرس، باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر خرید دومین سری از سامانه S-400 روسی از سوی ترکیه، به این کشور هشدار داد که در صورت این کار تحریم های جدیدی علیه ترکیه وضع خواهد شد.

به نوشته جمهوریت، منندز با اشاره به زمینه های همکاری دفاعی ترکیه و روسیه، گفت: «ترکیه با توجه به تعهد خود نسبت به ناتو و برقراری صلح در منطقه، باید هرگونه همکاری نظامی خود را با روسیه و ولادیمیر پوتین به طور کامل به پایان برساند.»

مندرز همچنین با اشاره به تداوم نقض حریم هوایی یونان توسط ترکیه و ایجاد اخلال این کشور در روند عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، ابراز امیدواری کرد که «ترکیه مسیری را که در پیش گرفته تغییر داده و به مسئولیت خود در قبال همپمانانش در ائتلاف ناتو عمل کند.»

ماجرای اخبار ضد و نقیض درباره S-400

دو روز پیش دیمیتری شوگایف، مدیر سرویس همکاری فنی-نظامی روسیه اعلام کرد که ترکیه قراردادی را برای تامین سامانه دفاع هوایی S-400 با روسیه امضا کرده است.

همزمان با این خبر، ریاست صنایع دفاعی ترکیه (SSB) اعلام کرد که «هیچ پیشرفت جدیدی در روند خرید سامانه دفاع هواییS-400 از روسیه وجود ندارد».

پیش از این آمریکا ترکیه را به دلیل تمرد از خواست های این کشور مبنی بر عدم خرید سامانه های S-400 از روسیه، از پروژه جت های جنگنده F-35 خارج کرده بود و تحریم هایی را تحت قانون CAATSA (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم) علیه ترکیه اعمال کرده بود.

در صورتی که ترکیه سری جدید سامانه های S-400 را از روسیه خریداری کند، احتمال این که تحریم های جدیدی از سوی آمریکا علیه این کشور اعمال شود، بالا خواهد رفت.

کد خبر 37110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha