نسل کشی شنگال باید به رسمیت شناخته شود

سرویس سوریه - مدیرت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای خواستار به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ایزدی ها در شنگال و محاکمه و مجازات عاملان این کشتار شد. 

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به مناسبت هشتمین سالگرد کشتار ایزدی های شنگال، با انتشار بیانیه ای خطاب به نهادهای بین المللی خواستار به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ایزدی ها در شنگال و محاکمه و مجازات عاملان این کشتار شد.

مدیریت خودگردان در این بیانیه که در هاوار منتشر شده، نوشته است: «3 آگوست هشتمین سالگرد کشتاری است که گروه های داعش در سال 2014 با حمایت دولت ترکیه برای کشتار سیستماتیک ایزدی ها انجام دادند. در نتیجه این کشتار بیش از 5 هزار شهروند شهید، 83 گور دسته جمعی ایجاد شد و 6 هزار و 417 نفر ربوده شدند... مردم ما مسئولیت انسانی خود را به جای آوردند. یگان های مدافع خلق (YPG) و یگان های مدافع زنان (YPJ) هزاران زن ایزدی را از حمله گروه های داعش نجات داده و با باز کردن یک کریدور انسانی آنها را از منطقه خارج کردند.»

مدیریت خودگردان با اشاره به حملات ترکیه به عفرین، سرکانی و گری سپی همچنین کشتار مردم در کوبانی توسط نیروهای داعش نوشت: «حکومت ترکیه هر روز تهدیدات جدیدتری را برای مختل کردن امنیت و آرامش منطقه اعمال و منطقه را با پهپادهای بمب افکن خود بمباران می کند. با این حال هنوز به خاطر این جنایت ها محاکمه نشده است.»

مدیریت خودگردان در این بیانیه از سازمان های حقوق بشری و جامعه بین الملل خواست تا با به رسمیت شناختن «نسل کشی» در شنگال، عاملان این کشتار را محاکمه و مجازات کنند.

مدیریت خودگردان همچنین خواستار احترام به ارزش ها و اراده جامعه ایزدی های شنگال، و حفظ هویت و تاریخ کهن و فرهنگ آنها شد و بر «سازماندهی شدن نیروها» به عنوان بهترین راه پیشگیری از کشتار ایزدیان تأکید کرد.

کد خبر 36467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha