کشتار زاخو کار ما نبود/ما باید امنیت جانی عراقی ها را هم تأمین کنیم

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سخنانی کشتار زاخو را به PKK نسبت داد و بر لزوم تامین امنیت جانی عراقی ها توسط ترکیه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در سخنانی با تکرار ادعاهای سابق مقامات ترکیه درباره کشتار زاخو، این کشتار را به نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) نسبت داد و گفت که به همین دلیل لازم است تا ترکیه با برگزاری عملیات در خاک عراق امنیت جانی مردم این کشور را هم تامین کند.

آکار در گفتگوی زنده با خبرگزاری آناتولی، گفت: «موضوع مبارزه ترکیه با تروریسم به خوبی درک نشده و دچار بدفهمی هایی شده است.»

او با تأکید بر این که «تنها هدف ترکیه از عملیات در کردستان عراق و سوریه تامین امنیت کشور و شهروندان آن است» گفت: «همه می دانند که ما در چارچوب اصولی از خودمان دفاع کرده ایم. ما برای مرزها و حاکمیت ارضی همسایگانمان به ویژه عراق و سوریه احترام بی پایان قایل هستیم. چشم طمع به خاک کسی هم نداریم. مبازه ما با تروریسم به نفع همسایگان ما هم هست.»

آکار افزود: «ما هدفی جز نابودی تروریست ها نداریم. برای ما ترک، کرد، عرب و علوی همه با هم برادرند و بر اساس دین و آیین و نژاد و زبان هیچ تبعیضی بین افراد نمی گذاریم. این را همه باید بدانند.»

وزیر دفاع ترکیه در ادامه ادعا کرد: «پس از پایان مذاکرات صلح در 24 جولای 2015، تا کنون 35 هزار و 495 ترویست را در داخل و خارج از خاک ترکیه از پای در آورده ایم. از ابتدای ژانویه 2022 تا کنون نیز دو هزار و 226 تروریست را از پای در آورده ایم. در حال حاضر جایی وجود ندارد که سربازان ما نتوانند وارد آن شوند. با این حال باید همه بدانند که تنها هدف ما نابودی تروریست هایی است که از 40 سال پیش بلای جان ما شده اند.»

آکار با ادعای این که PKK از درون دچار فروپاشی شده است، گفت: «از کشورهای دوست و متحد انتظار داریم تا بین تروریست ها فرق نگذارند و بی طرفانه و عینی به این موضوع نگاه کنند.»

وزیر کشور ترکیه در پاسخ به این پرسش که «کشتار زاخو به دست چه کسانی انجام شد» با تکرار سخنان سابق مقامات دیگر ترکیه این حمله را به نیروهای PKK نسبت داد و گفت: «می بینید که آنها نوزاد در قنداق را هم می کشند. به همین دلیل است که می گوییم باید اهمیت مبارزه ما با تروریسم درک شود. همه باید ببینند که ترکیه نه تنها برای تامین امنیت مرزهای خود بلکه برای تامین امنیت برادران عراقی مان در حال جنگیدن است.»

آکار در ادامه مدعی شد که آمریکا نیز یک روز دست از حمایت از گروه های مبارز کرد در شمال و شرق سوریه بر خواهد داشت و گفت: «آنها نهایتا این را خواهند فهمید که حمایت از PYD/YPG اشتباه است و از این کار خود پشیمان خواهند شد. نمی توانند تا آخر از تروریست ها حمایت کنند.»

کد خبر 36393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha