درگیری در مقابل ساختمان HDP در دیاربکر

سرویس ترکیه - فردی که تا کنون بارها در مقابل ساختمان استانی HDP در دیاربکر باعث ایجاد درگیری شده بود، این بار در مقابل ساختمان رسانه ای این حزب در منطقه ینی شهر دیاربکر دست به ایجاد درگیری زد.

به گزارش کردپرس، جلیل بگداش فردی که تا کنون بارها در مقابل ساختمان استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در دیاربکر باعث تحریک مردم و درگیری شده بود، این بار نیز در مقابل ساختمان دفتر ارتباطات و رسانه این حزب در منطقه ینی شهر دیاربکر دست به رفتارهای تحریک آمیز زد.

بنا بر خبر ژیان نیوز، یکی از رسانه های کردستان ترکیه، جلیل بگداش یکی از افرادی که [بنا بر ادعای این رسانه] به دستور وزارت کشور ترکیه به بهانه فراری داده شدن افراد خانواده اش توسط HDP در مقابل ساختمان استانی این حزب در دیاربکر چادر زده و ایستاده است، این بار نیز با رفتن به محل دفتر رسانه ای این حزب در منطقه ینی شهر باعث ایجاد درگیری در مقابل ساختمان شد.

بگداش با توهین و ناسزا علیه اعضای حزب سعی در تحریک اعضا و دوست داران حزب و ایجاد درگیری در مقابل ساختمان را داشت. مردم و کسبه ای که در اطراف ساختمان حزب بودند، به بگداش واکنش نشان دادند.

نیروهای پلیس که همیشه در مقابل این ساختمان حضور دارند و کشیک می دهند، تا زمانی که این فرد در حال توهین به اعضای حزب بود مداخله نکردند، اما زمانی که این فرد با واکنش مردم مواجه شد، او را از منطقه بیرون بردند.

گفتنی است، درگیری و تجمع افراد با ادعای فراری داده شدن اعضای خانواده شان به کوه ها توسط اعضای HDP در حالی در ماه های اخیر افزایش پیدا کرده است، که این حزب تا کنون بارها به طور رسمی اعلام کرده است که با حزب کارگران کردستان (PKK) رابطه ای ندارد. همچنین پیشتر یکی از اعضای ارشد PKK نیز در سخنانی اعلام کرد که حزبش رابطه ای با PKK ندارد.

همین افراد چند ماه پیش نیز در مقابل ساختمان مرکزی حزب در آنکارا موجب ایجاد درگیری شده و نماینده HDP را تهدید به مرگ کرده بودند.

کد خبر 36264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha