قوه قضائیه ترکیه قوانین موجود را خودسرانه و با انگیزه های سیاسی مورد استفاده قرار می دهد

سرویس ترکیه - عثمان کاوالا به صدور حکم دادگاه حقوق بشر اروپا علیه ترکیه واکنش نشان داد و آن را آشکار کننده استفاده ابزاری از قوانین از سوی قوه قضائیه دانست.

به گزارش کردپرس، عثمان کاوالا، بازرگان و فعال حقوق بشر اهل ترکیه در واکنش به تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) علیه ترکیه، آن را آشکار کننده استفاده خودسرانه و با انگیزه های سیاسی از قوانین از سوی قوه قضائیه ترکیه توصیف کرد.

عثمان کاوالا در واکنش به تصمیم اخیر دادگاه حقوق بشر اروپا، با انتشار بیانیه ای کتبی اعلام کرد: «دادگاه حقوق بشر اروپا در تصمیم خود در تاریخ 10 دسامبر 2019، حکم داده بود که دستگیری من بر اساس شواهد مستند نبوده و من برای مقاصد سیاسی بازداشت شده‌ام. دادگاه حقوق بشر اروپا در تصمیم دیروز خود اعلام کرد که اقدامات غیرقانونی و اثرات سیاسی همچنان بر روند قضایی ادامه دارد. این تصمیم به وضوح نشان داد که قوانین موجود با انگیزه های سیاسی خودسرانه مورد استفاده قرار گرفته است. من معتقدم این تصمیم به آن عده از اعضای قوه قضائیه که علیرغم همه فشارها [از سوی حکومت] همچنان بر اساس اصول اولیه قانون اساسی عمل کنند، قدرت می بخشد.»

لازم به ذکر است که دادگاه حقوق بشر اروپا روز دوشنبه به دلیل تمرد ترکیه از دستور آزادی کاوالا از سوی این دادگاه، حکم بر نقض حق آزادی کاوالا از سوی دولت ترکیه، و پرداخت غرامت به او داد. کاوالا اکنون 4 سال و نیم است که به دلیل پرونده اعتراضات پارک گزی در زندان فوق امنیتی سیلیوری در بند است.

کد خبر 35434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha