کشف محموله ٥ تنی چوب قاچاق در مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از کشف و توقیف یک محموله ٥ تنی چوب درختان جنگلی قاچاق در مسیر سردشت به مهاباد خبر داد.

خالد خضری به خبرنگار کردپرس افزود: با هوشیاری نیروهای یگان منابع طبیعی، این محموله که توسط ۲ دستگاه وانت نیسان در حال جابجایی در این مسیر بود، شناسایی و پس از ضبط و توقیف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۰ تن انواع چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی مهاباد کشف و ضبط شده است، ادامه داد: این محموله نیز با هدف انتقال به سایر استان‌های شمالی کشور بارگیری شده بود و افراد دخیل در آن هم شناسایی شده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تاکید کرد: هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی جرم محسوب و در صورت مشاهده پیگیری و برخورد قضایی می‌شود.

خضری در پایان از مردم شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان، به شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 35404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha