کردها همچنان به دنبال ترک عراق هستند

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه از ادامه ناامیدی کردهای عراق به بهبود زندگی و تلاش برای ترک این کشور از راه های غیرقانونی خبر داد.

به گزارش کردپرس، در دو سال گذشته تعداد زیادی از کردهای عراق، به دلیل آنچه وضعیت سیاسی-اقتصادی نامناسب اقلیم کردستان خوانده اند راه رفتن به اروپا را پیمودند. تعداد قابل توجهی از این مهاجران در مرزهای میان بلاروس و لهستان از یک طرف و مرز آبی میان فرانسه و انگلیس جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی هشدار داد مشکلاتی که بر سر مهاجرت کردها به اروپا ایجاد شد مانع از ادامه این روند نشده است و همچنان تعداد قابل توجهی از کردهای عراق به دنبال مهاجرت از این کشور، البته از راه توسل به قاچاقچیان هستند.

این خبرگزاری با برخی افرادی که به دنبال خروج غیرقانونی از اقلیم کردستان هستند گفتگو کرده است. بیشتر آنها از عملکرد دولت اقلیم کردستان و عدم پرداخت به موقع مطالبات خود اعم از پرداخت حقوق و یا دستمزد خدمات پیمانکاری برای دولت ناراضی هستند.

برخی از این افراد قبلا راه رفتن به اروپا از طریق غیرقانونی را پیموده و ناموفق بوده اند اما اصرار دارند که با وجود مشکلات فراروان بهترین راه ترک اقلیم کردستان است.

این خبرگزاری گفته است نرخ بیکاری در اقلیم کردستان 17 درصد است اما این میزان در کل کشور عراق 14 درصد است. همچنین دو سوم جمعیت شش میلیونی اقلیم کردستان از دولت محلی حقوق دریافت می کنند اما این پرداختها به موقع صورت نمی گیرد که این مشکلات کردها را وادار کرده به فکر ترک این منطقه باشند.

خبرگزاری فرانسه همچنین با اشاره به بمباران گسترده مناطق شمالی اقلیم کردستان از سوی ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در این منطقه، این مسئله را یکی دیگر از دلایل تلاش کردها برای ترک عراق عنون کرده است.

کد خبر 35353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha