استقرار سایت موقت مسافری در مرز شوشمی

سرویس کرمانشاه _ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه از استقرار سایت موقت مسافری تردد تجار و اتباع ایرانی و خارجی در مرز شوشمی خبر داد.

به گزارش کردپرس و به نقل از سلام پاوه؛ ابراهیم شهریاری در جلسه ساماندهی پایانه مرزی شوشمی گفت: به زودی سایت موقت مسافری جهت تردد تجار و اتباع ایرانی و خارجی در پایانه مرزی شوشمی مستقر می شود و شرکت پخش فرآورده های نفتی و شهرداری نوسود موظف شدند نسبت به جابجایی تأسیسات خود در پایانه مرزی شوشمی جهت استقرار سایت موقت در مدت زمان مشخص شده اقدام شود.

وی افزود: در جلسه کارگروه ساماندهی پایانه مرزی شوشمی مقرر گردید اداره ثبت و املاک و اداره منابع طبیعی با تسریع در امور مربوط به واگذاری اسناد به نام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تسریع نمایند.

شهریاری عنوان کرد: که برای آب رسانی به محل پایانه مرزی شوشمی مقرر گردیده است که از محل طرح آب رسانی چشمه بل به نوسود نسبت به تأمین این پایانه مرزی اقدام گردد و شرکت مخابرات نسبت به نصب تجهیزات و برقراری ارتباط به صورت فیبر نوری اقدمات لازم را به عمل آورند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه افزود: مقرر گردیده با پیگیری های لازم نسبت به تملک اراضی، باغات و زمین های مسکونی شوشمی علیا که در محدوده پایانه مرزی واقع شده است اقدامات لازم صورت گیرد.

شهریاری در پایان افزود: ساعت کاری گمرگ در پایانه مرزی شوشمی افزایش یافته است به نحوی که ترخیص هیچ باری از امروز به فردا موکول نمی گردد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نسبت به نصب‌ دوربین های پایش تصویری، محصور نمودن محدوده پایانه و نصب برج‌های روشنایی اقدام لازم را به عمل آورده است.

گفتنی است بازارچه مرزی شوشمی یکی از قدیمی‌ترین مرزهای کشور ما با عراق است که در طول سال‌های گذشته به دلیل جنگ تحمیلی تعطیل بود و بعد از گذشت مدتی، فعالیت تجاری اش را آغاز کرده است. این پایانه مرزی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر پاوه، پنج کیلومتری غرب نوسود و ۱۵۵ کیلومتری کرمانشاه در محوطه ای بلند و پلکانی شکل در حدود ۲ هکتار واقع شده است. این بازارچه از سمت عراق به استان حلبچه در شمال عراق متصل و در مجاورت شهر طویله عراق قرار دارد و روزانه کامیون حامل کالاهای صادراتی به این بازارچه تردد دارند و کالاهایی همچون میوه، سیمان، صیفی جات را برای صادرات به عراق به این مرز حمل می‌کنند.

کد خبر 33137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha