اربیل همه قراردادهای نفتی خود را مورد بازنگری قرار می دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر هیئت دولت اقلیم کردستان در نشست هیئت دولت اقلیم اعلام کرد که اقلیم تمامی قراردادهای نفتی خود را مورد بازنگری و بازبینی مجدد قرار میدهد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، آمانج رحیم دبیر هیئت دولت اقلیم کردستان در نشست پارلمان کردستان که با حضور وی و مسرور بارزانی نخست وزیر و قباد طالبانی معاون وی و آوات شیخ جناب وزیر دارایی اقلیم برگزار شد، به پرسش های نمایندگان درباره مسائل مختلف اقلیم و عملکرد دولت پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت ها و قراردادهای نفتی اقلیم گفت که اقلیم می بایست مبلغی را به عنوان مالیات از شرکت های نفتی دریافت می کرد، اما تاکنون هیچ یک از این شرکت ها این مالیات را به دولت پرداخت نکرده اند و به همین دلیل نیز دولت هنوز گفتگو با این شرکت ها را آغاز نکرده است.

آمانج رحیم تاکید کرد که دولت اقلیم به منظور کاستن از هزینه های تولید نفت، تمامی قراردادهای نفتی خود را مورد بازنگری و بازبینی قرار میدهد و از این طریق سعی در افزایش درآمدهای خود و پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم دارد.

همچنین خاطرنشان ساخت که لازم است به زودی صندوق درآمدهای نفتی و گازی اقلیم، آغاز به کار کرده و شرکتی ویژه به نام کومو برای ساماندهی فعالیتهای استخراج تولید و صادرات نفت اقلیم تاسیس شود.

آمانج رحیم گفت که از ماه آینده 7 درصد از حقوق کارمندان اقلیم به صندوق بازنشستگی اختصاص داده می شود.

کد خبر 330207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha