آغاز نگارش جلد دوم رمان نوجوان «فرار... فرار...»

سرویس ایلام - مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: نگارش جلد دوم رمان نوجوان فرار... فرار... با رویکرد و پرداختی تازه به حوادث و شخصیت های رمان را آغاز کرده و به تازگی یک فصل از آن را به پایان برده ام.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حاتمی تصریح کرد: رمان نوجوان "فرار...فرار..." که سال ۹۶ در ۱۹۰ صفحه توسط انتشارات آستان جانان ایلام ، با تصویر روجلد از بشیر نظری و صفحه آرایی یاسر بابایی در ۱۰۰۰جلد منتشر شد، قابلیت و پتانسیل ادامه نگارش در جلد دوم را داشت که موفق شده ام بعد از سه سال به نوشتن ادامه آن بپردازم. این رمان در ۱۲ فصل با روایت دختری نوجوان به نام شاهپری، مخاطب را در فراز و فرودهای مختلف همراه می برد، در جلد دوم با رویکردی تازه و امروزی؛ مخاطب را با خود به دنیای شخصیت های متعدد می برد و ادامه ی روایت را از زوایایی دیگر بر عهده می گیرد.

وی ادامه داد: این رمان، شرایط و موقعیت مردم ایلام را در دوران جنگ تحمیلی و به طور خاص حماسه ی مقاومت ایلام در مقطع جنگِ شهرها را برای خوانندگان و به ویژه کسانی که فضای و زمان جنگ راتجربه نکرده اند، روایت می کند و با نگاهی شاعرانه و بهره گیری نمادها و پرسوناژهای بومی، محلی و اجتماعی به روایت این جنگ نابرابر اما لبریز از اوج دلاوری ها و مقاومت های باشکوه مردم می پردازد.

نویسنده مجموعه داستان "سطرهایی که تبرئه نمی شوند" ادامه داد: جنگ در استان ایلام، با سایر نقاط و استان های دیگر که مورد تهاجم و حمله قرار گرفتند، متفاوت بوده. حضور مردم در میان جنگل های بلوط و بنه و زندگی در میان طبیعت و مقاومت و ایستادگی و زندگی با جنگ تحمیلی از نقاط خاص و قابل توجه زندگی اجتماعی این مردم بوده که ضروری است توسط نویسندگان و اهالی قلم در قالب خاطره ، داستان کوتاه و رمان جاودانه و ثبت شود، زیرا این گونه زندگی مسالمت آمیز با طبیعت و رفتار استراتژیکی جنگی توسط مردم استان ایلام، یک اتفاق خاص تاریخی و کم نظیر ویژه مردم این استان است و پتانسیل های زیادی برای نگارش و آفرینش های ادبی در خود پنهان دارد.

حاتمی، از انتشار کتاب "آواز جنگل بلوط" مجموعه داستانک با موضوع محیط زیست و چاپ دوم رمان نوجوان "راز کوچه باغ هفت توت" توسط نشر هشت خبر داد.

به گزارش کردپرس، کتاب "فرار...فرار..." در دومین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام در سال ۹۷ به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

کد خبر 329841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha