برگزاری روز زمین پاک در کرمانشاه با حضور طلایه داران طبیعت زاگرس

سرویس کرمانشاه _ آیین روز زمین پاک به میزبانی شهرداری کرمانشاه و با حضور مظفر افشار پدر بلوط ایران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ به دعوت شهردار کرمانشاه، مظفر افشار پدر بلوط ایران به همراه احمدعلیخانی دبیر انجمن طلایه داران طبیعت زاگرس، به مناسبت روز زمین پاک، میهمان کلانشهر کرمانشاه بودند.

در این آیین که به یاد شهدای سلامت، با عنوان درخت یادبود نامگذاری شده بود، از فعالان مدنی این حوزه تجلیل شد.

مهندس افشار به عنوان مهمان ویژه این مراسم گفت: همجواری دو استان لرستان و کرمانشاه نه تنها از نگاه فرهنگی و قومی در هم آمیخته است بلکه استقرار در میانه زاگرس نیز به لحاظ منابع طبیعی و محیط زیست ما را بیشتر بهم نزدیک کرده است.

این فعال شناخته شده حوزه حفاطت از طبیعت زاگرس، از مسوولین ارشد استان درخواست کرد که با تشکلهای مردمی تعامل بیشتری داشته باشند و قدردان مشارکتهای مردمی نیز باشند‌.

وی همچنین ضمن تقدیر از مسوولین دانشگاه رازی کرمانشاه که در پاسداشت گونه های بومی و در راس آن بلوط اهتمام می‌ورزند، به شهرداری‌های مناطق ۶ گانه کرمانشاه در تهیه نهال و آموزش رایگان قول همکاری داد.

افشار کار تشکل‌های زیست محیطی خرم آباد را در زمینه کاشت نهال بیاد درگذشتگان و شهدا و برگزاری اینگونه آیین‌ها را یک الگو دانست و عنوان کرد: ما اعتقادی به یک روز نمادین و کشت های رها شده در محیط زیست نداریم و امیدوارم شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست این استان نیز در کنار مردم فهیم و پرتلاش بصورت مستمر و در طول سال از سبزینه ها و پوشش جنگلی زاگرس حفاظت کنند.

هایده شیرزادی سخنران بعدی این مراسم بود. این شهروند دلسوز کرمانشاهی محل اقامت خود در آلمان را رها کرده و با راه اندازی یک کارخانه تولید کمپوست و زباله سوز، کرمانشاه را به تنها شهر ایران در زمینه جمع آوری و تبدیل پسماند مبدل ساخته است.
در کارخانه این بانوی دوستدار محیط زیست ۱۷۰ نفر بطور مستقیم مشغول کار هستند و دغدغه و تولید زباله بیشتر عموم مردم به ویژه پلاستیک است‌.
شیرزادی در همین رابطه گفت: حتی در همین مراسم هم از شهردار گله دارم که اینهمه بنر پلاستیکی برای خیرمقدم و عرض خوش آمد نصب شده، و اینکار معنا ندارد!

وی گفت: همه روزه بایست جوابگوی مدیران شهرستان‌ها در کل ایران برای تحویل زباله یشان باشم و حتی امروز برای فاجعه زباله در گیلان دعوت شده ام.

در ادامه نادر نوروزی شهردار کرمانشاه ضمن پذیرش انتقادهای سازنده و تشکر از مهمانان ویژه از مهندس افشار قول همکاریهای مستمر در مشارکت در برنامه‌های شهرداری گرفت.

در پایان نیز از خانواده‌های شهدا، بانو شیرزادی، مهندس مطفر افشار، و نیز تعدادی از پاکبانان نمونه شهر با اهدا لوح ،تقدیر بعمل آمد.

از نکات مهم این آیین، استقبال ویژه مسوولین استان کرمانشاه، اعضای شورای شهر، اساتید هیات علمی دانشگاه رازی و شهردار منطقه ۵ بهمن سوری بود.

کد خبر 31226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha