PKK حکومت ترکیه و پارتی را به گسترش جنگ به شهرها تهدید کرد

سرویس ترکیه - PKK تهدید کرد که جنگ را به شهرهای بزرگ ترکیه خواهد کشاند و اگر پارتی حضور فعالی در عملیات ترکیه علیه PKK داشته باشد، جنگ به شهرهای اقلیم نیز سرایت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، دوران کالکان عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان (PKK) حکومت ترکیه را تهدید کرد که در صورت ادامه حملات جنگ را به شهرهای بزرگ ترکیه نیز خواهد کشاند.
کالکان در مصاحبه با تلوزیون مدیا خبر با بیان این که ترکیه قصد دارد نیروهای مبارز کرد را در مناطق خاصی محاصره کرده و منطقه عمل آنها را محدود کند گفت: «اما ما جنگ را گسترش خواهیم داد. جنگ تنها به مناطق حفاظتی مدیا [مناطق تحت کنترل PKK در اقلیم کردستان] محدود نخواهد ماند. جنگ به ترکیه نیز کشیده خواهد شد. جنگ در شهرهای بزرگ تاکتیک مؤثری است. در شهرها، دشت ها و کوهستان ها جنگ روی خواهد داد. آمادگی این کار وجود دارد.»

کالکان همچنین تهدید کرد که اگر حزب دموکرات کردستان (پارتی) به طور فعالانه در عملیات نظامی ترکیه علیه مواضع PKK شرکت کند، نیروهای PKK جنگ به دیگر مناطق کردستان عراق نیز کشیده خواهد شد.

کالکان با انتقاد از سیاست های پارتی گفت: «پارتی به نوعی در این جنگ دخیل است. حکومت ترکیه با اجازه دولت اقلیم است که به هفتانین تا خاکورک حمله می کند.»

او با بیان این که نمی داند پارتی تا چه حد در این جنگ سهیم است، تهدید کرد که در صورتی که برای PKK مسجل شود که پارتی حضور فعالی در این جنگ دارد، این جنگ تنها به مناطق هفتانین تا خاکورک محدود نخواهد ماند و همه اقلیم کردستان را در بر خواهد گرفت. کالکان گفت: «در چنین شرایطی همه مردم اقلیم آسیب خواهند دید. مردم اقلیم باید در برابر سیاست های پارتی ایستادگی کنند و به آن فرمان توقف بدهند. زیرا آنها همانطور که دولت اقلیم را در اربیل بر سر کار آوردند، همانطور هم می توانند آن را متوقف کنند.»

عضو ارشد PKK از رؤسای پارتی خواست تا محاسبات درستی را برای موقعیت های مختلف انجام دهند و با طناب حکومت ترکیه در چاه نروند. زیرا با عواقب بسیار سنگینی مواجه خواهند شد.

کد خبر 31023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha