هفت حزب چپ گرای ترکیه خواستار حمایت مردم از HDP شدند

سرویس ترکیه - هفت حزب چپ گرای ترکیه در واکنش به حملات اخیر قوه قضائیه به HDP از مردم دعوت کردند تا در کنار این حزب باشند.

به گزارش کردپرس، هفت حزب و سازمان سیاسی چپ گرای ترکیه شامل حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، خانه های مردم (Halkevleri)، فدراسیون شوراهای سوسیالیست (SMF)، حزب آزادی اجتماعی (TÖP)، حزب حرکت زحمتکشان (EHP)، و حزب کارگر (TİP)، با انتشار بیانیه ای مشترک خواهان همبستگی مردم با HDP در برابر حملات اخیر «قوه قضائیه حزب حاکم» شدند.

در بخشی از این بیانیه که در سایت رسمی HDP منتشر شده، آمده است: «این حمله ها علیه HDP و دیگر گروه های مخالف حکومت توسط قوه قضاییه که به ابزاری خشونت آمیز در دست دولت AKP-MHP تبدیل شده است، نه اولین و نه آخرین است. ائتلاف حاکم با از دست دادن قدرت، به اپوزیسیون اجتماعی و میدان سیاست دموکراتیک حمله می کند. دولت AKP-MHP در تلاش است تا میدان مبارزه دموکراتیک را که در آن همه نیروهای اپوزیسیون اجتماعی، به ویژه مردم کُرد، می توانند سیاست ورزی کنند، از بین ببرد.»

این بیانیه هدف مشترک این عملیات را انحلال نیروهای دموکراسی خواه به ویژه کردهایی دانست که علیه رژیم خودکامه ترکیه مبارزه می کنند.

هفت حزب چپ گرای ترکیه اعلام کردند که در برابر عملیات حکومت و قوه قضائیه ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک، گرد هم آمده و مبارزه خود را گسترش خواهند داد.

کد خبر 30759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha