فرماندار:  خانه باغ های  حاشیه سد منبع آب شرب مهاباد را  تهدید می کند

سرویس آذربایجان غربی- پس از انتشار گزارش های متعدد خبرگزاری کردپرس در خصوص زمین خواری ها در اراضی حاشیه سد مهاباد و تهدید منبع آب شرب، فرماندار ویژه این شهرستان گفت: احداث خانه باغ ها در اراضی کشاورزی و به ویژه در حاشیه سد مهاباد منبع اصلی تامین آب شرب را تهدید می کند.

به گزارش کردپرس، امیر قادری امروز چهارشنبه در نشست مشورتی دهیاری های بخش مرکزی مهاباد افزود: قوانین اجرا شده تحت عنوان اصلاحات اراضی و همچنین تفکیک اراضی کشاورزی بیشترین لطمه را به نظام تولید در سطح روستا وارد کرده و موجب افزایش مهاجرت به شهرها شده است.

او ادامه داد: احداث خانه باغ در اراضی کشاورزی و به ویژه در حاشیه سد مهاباد ناشی از این قوانین بوده و موجب شده منبع اصلی تامین آب شرب با تهدیدات زیادی مواجه شده و معضلاتی چون آسیب های اجتماعی نیز در این اماکن بوجود آید.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه برخی از قوانین اجرایی با سیاست‌های کلی دولت ‌مغایرت دارد، اضافه کرد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن اراضی باید در سطح کشور اجرا گردد تا پایداری و تثبیت تولید در بخش کشاورزی در راستای دستیابی به امنیت غذایی حاکم شود.

قادری با تاکید بر اینکه دولت از تمام ظرفیت خود برای خودکفایی و عدم وابستگی به واردات استفاده کند، گفت: هیچ روستایی نباید به دلیل مشکل کمبود زمین به فکر مهاجرت باشد بلکه می توان این مشکل را از طریق الحاق زمین به محدوده روستا با اولویت اراضی ملی و سپس اراضی کشاورزی فراهم و به این ترتیب زمینه نگهداری نیرو کار و تولید در سطح روستاها را همچنان تامین کرد.

فرماندار با بیان اینکه دهیاران باید از ساخت و سازهای بدون ضابطه و مجوزهای قانونی جلوگیری کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در این زمینه همکاری لازم را با دهیاران داشته باشند.

او افزود: امسال در بحث توزیع اعتبارات شهرستان نیز در نظر داریم توجه بیشتری به بخش عمران و آبادنی روستاها داشته باشیم.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ در ادامه جلسه که با حضور دهیاران بخش مرکزی مهاباد برگزار شد مطالب و مشکلات دهیاری ها مطرح و نسبت به رفع برخی از مشکلات آنان تصمیم گیری شد.

گفتنی است؛ پس از ورود اداره کل بازرسی آذربایجان غربی به موضوع جنجالی اراضی حاشیه سد مهاباد، ۱۹ فقره پرونده تخریب و تصرفات در اراضی منابع طبیعی در هر دو محور حاشیه سد، شناسایی شد. البته سرپرست اداره بازرسی استان می گوید: گزارش کامل اراضی حاشیه سد مهاباد تهیه شده و در حال بررسی است.(بالاخره زمین خواری در اراضی حاشیه سد مهاباد تایید شد!)

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

زمین خواری حاشیه سد مهاباد؛ آری یا خیر؟/ پدر محیط زیست چه رازی را فاش کرد؟

کارگروه مشترک برخورد با متصرفان اراضی ملی تشکیل می شود

کد خبر 30682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha