تحصن سه روزه در مقابل ساختمان HDP در جزیر شرناخ

سرویس ترکیه - صدها تن از مردم طرفدار HDP به نشانه اعتراض به حمله پلیس به ساختمان HDP در جزیر، سه شبانه روز در مقابل این ساختمان تحصن می کنند. 

به گزارش کردپرس، صدها تن از مردم شهرهای جزیر و شرناخ در واکنش به حمله نیروهای پلیس عملیات ویژه ترکیه به ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و بازداشت اعضای حزب، در مقابل ساختمان استانی این حزب در جزیر جمع شدند.

ساختمان HDP در جزیر روز گذشته برای دومین بار در 4 ماه گذشته هدف حمله نیروهای پلیس قرار گرفت. نیروهای پلیس 9 تن از اعضای حزب از جمله مسعود نارت رئیس مشترک HDP شاخه جزیر را بازداشت کردند.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، تنها رسانه ای که تمام اخبار مرتبط با کردستان ترکیه و HDP را پوشش می دهد، اعضای HDP و بسیاری از شهروندان طرفدار این حزب تحصن سه روزه ای را در مقابل ساختمان HDP در جزیر آغاز کردند. این افراد اعلام کردند که به نشانه اعتراض به حمله به HDP و دفاع از حزبشان سه شبانه روز در مقابل ساختمان حزب خواهند نشست و در مقابل هیچ فشار، بازداشت و حمله ای تسلیم نخواهند شد. اعضا و طرفداران HDP به نوبت در مقابل ساختمان این حزب آن را پاس خواهند داشت.

نایف چاپان یکی از اعضای حزب که در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان HDP شرکت کرده بود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «در این کشور تنها نام عدالت وجود دارد نه خودش. تنها دلیل اینکه دائماً به حزب ما حمله می شود و دوستان ما را بازداشت می کنند، کرد بودن ماست. تمام این حمله ها با هدف نابودی کردها و شکستن مقاومت آنها انجام می شود. هر اتفاقی بیفتد ما به مقاومت خود ادامه خواهیم داد. حتی اگر فقط یک نفر باقی بماند، می جنگیم. اگر یک نفر را دستگیر کنند هزار نفر می شویم. اگر یک نفر را بکشند، در هزار ضرب می‌شویم.»

خدیجه دالمیش بانوی 60 ساله اهل جزیر که در تحصن شرکت کرده بود، با بیان اینکه هدف از این فشار و بازداشت ها، ترساندن مردم کرد است، گفت: «حکومت نمی تواند با این روش ها مردم کرد را بترساند.»

دالمیش افزود: «بدون توجه به اینکه بعد از این روز چه اتفاقی بیافتد، به مبارزه ادامه خواهیم داد. ما کردها دیروز بودیم، امروز هستیم و فردا خواهیم بود. تا آخرین قطره خون مان مقاومت خواهیم کرد.»

حمدیه ایندی شهروند 50 ساله طرفدار HDP با محکوم کردن حمله پلیس به HDP گفت: «هدف آنها ترساندن کردها و دست کشیدن ما از مبارزه است. اما ما هرگز نمی ترسیم و از مبارزه خود دست نمی کشیم. ما همیشه سر بلند ایستاده ایم. اگر خرابش کنند، دوباره می سازیم. همه کردها باید با هم همبستگی داشته باشند. همه باید هوشیار باشند. ما باید از حزبمان حمایت کنیم.»

کد خبر 30620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha