ضرورت  شفافیت در معدن طلای قروه/پروژه انتقال آب در مسیر تأمین بودجه

سرویس کردستان- نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس از پیگیری برای شفافیت در معدن طلای قروه گفت و بر تأمین بودجه سامانه انتقال آب تأکید کرد.

پرویز اوسطی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس، با اشاره به مشکلات معدن طلای ساریگونی قروه و اعتراضات صورت گرفته، گفت: مسایل مهم در خصوص معدن طلا اعم از اجرا نکردن تعهدات، محقق نشدن میزان اشتغال، حق دولتی و اینکه سهم ایران حداقلی است و ... مطرح شده لذا تمامی این موارد نیازمند پیگیری بوده و ورود خواهیم کرد.

به گفته او قراردادها در معدن باید شفاف باشند و حقوق دولتی به منطقه برگردانده شود بنابراین با توجه به اینکه این معدن یکی از کلیدهای اقتصادی به دلیل تولید ثروت، اشتغال و ... در منطقه است باید هر آنچه مورد اعتراض قرار گرفته بررسی شود.

اوسطی در ادامه به پروژه انتقال آب قروه پرداخت و افزود: مشکل آب در کشور مورد توجه مسئولان است چرا که آب اساس توسعه بوده به طوری که در هر منطقه ای از شرایط آب پایدار نباشد بحران بزرگی زخ خواهد داد.

او با بیان اینکه در قروه و دهگلان نگاه ها به منابع آب زیرزمینی است، تصریح کرد: با برداشت های بی رویه از این منابع آب زیرزمینی و نبود سد، این مناطق دچار مشکل شده اند و در واقع شرق استان در وضعیت بحرانی به سر می برد.

اوسطی گفت که باید به شیوه ای تصمیم سازی گردد که آب با اولویت انتقال یابد چون ظرفیت خاصی داریم و توسعه کشاورزی در این زمینه مهم است.

مطابق اظهارات او پروژه انتقال آب و ایجاد سامانه انتقال باید اجرایی شود و هم اکنون پروژه سامانه انتقال تعریف شده اما بودجه ناکافی است و تلاش می شود اعتبارات جذب گردد.

اوسطی با تأکید بر رفع مشکلات مرتبط به پروژه انتقال آب، عنوان کرد: با انتقال آب می توان اجرای شبکه آب و فاضلاب را هم پیگیری کرده و طرح صد هزار هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی استان برای کشت آبی بهره برد.

او بر جبران بیلان منفی دشت های منقطه تأکید کرد و انتقال آب را به دشت های ممنوعه قروه را عامل رسیدن به نقطه تعادل دانست.

کد خبر 304157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha