تجمع اعضای تعاونی  مسکن مهر ۱۴۴ واحدی ارغوان زاگرس سنندج مقابل استانداری

سرویس کردستان- دارندگان امتیاز مسکن مهر 144 واحدی ارغوان زاگرس واقع در ویلا شهر سنندج بعد از سال ها بلاتکلیفی موفق به تحویل گرفتن واحدهای خود نشده و امروز مقابل استانداری کردستان دست به تجمع زدند.

به گزارش کُرد پرس، بر اساس مستندات و بیانات ارایه شده از سوی تجمع کنندگان، در سال۸۸ با ارائه زمین از طرف مسکن و شهرسازی و آورده بانک مسکن ( وام مهر) و شرکت سازنده بنیاد تعاون ارتش ( بتاجا) وعضو گیری از طریق تعاونی ؛زیر نظر تعاونی مسکن رزمندگان لشکر ۲۸ به عنوان متولی و مسوول پروژه ؛ قرارداد ساخت ۱۴۴ واحد در ۶ بلوک با مسکن و شهرسازی استان به عنوان واگذار کننده زمین و بانک مسکن به عنوان واگذار کننده وام مسکن مهر و شرکت سازنده بتاجا به عنوان سازنده ؛ قرارداد ساخت امضا و قرار شد ظرف مدت دو سال پروژه ساخته و تحویل اعضا گردد.

از طرفی یک سال نیز جهت تاخیر در ساخت در قرارداد در نظر گرفته شده و در نهایت میبایست پس از سه سال از شروع پروژه تکمیل و تحویل اعضا گردد.

از طرفی در این بین شرکت سازنده بتاجا ( بنیاد تعاون ارتش) رسمأ و با اخذ قرارداد وبا هماهنگی مسکن و شهرسازی استان نمایندگی خود را به سازنده دیگری؛ یعنی شرکت ساختمانی ساباط واگذار و در عمل شرکت ساختمانی ساباط به عنوان سازنده اصلی پروژه به بانک مسکن معرفی و نسبت به اخذ تسهیلات ( نزدیک چهارمیلیارد ) به عنوان شرکت سازنده از بانک مسکن وام مسکن مهر دریافت واز قرار معلوم در پروژه هزینه گردیده و از طرفی از طرف تعاونی مسکن رزمندگان نیز مبلغ هشت میلیارد تومان بابت آورده اعضا برابر اسناد و مدارک هزینه شده در آن پروژه تا اواسط سال ۹۲ به شرکت سازنده ساباط تحویل و از قرار معلوم با نظارت ناظرین مربوطه در پروژه هزینه گردیده و پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۴درصد( نودو چهار درصد) ساخته شده است. در این زمان با تغییر و تحول مدیران تعاونی مسکن رزمندگان ورق برگشته و مدیران جدید تعاونی با عناوینی از قبیل تبانی و تخلف بین مسوول قبلی تعاونی با شرکت سازنده در خصوص این پروژه و ادعای اینکه این پروژه ارتباطی با این تعاونی ندارد ؛ از همکاری و همراهی با شرکت سازنده خود داری و یکطرفه اقدام به ترک صحنه و به دادگاه شکایت و عنوان کردند که این پروژه ارتباطی به این تعاونی ندارد و بهانه های واهی و بی اساس دیگر که هیچ مبنای حقوقی و قضایی ندارد .

از طرفی کلیه اقدامات این پروژه از قبیل عضو گیری ؛ ثبت نام اعضا و اعلام شماره حساب تعاونی به اعضا از طریق آن تعاونی بوده و کلیه اسناد ومدارک نیز موجود و گویای حقیقت این ماجراست. در ضمن تعدادی از اعضا نیز بواسطه درخواست مبالغ بیشتراز موارد پیش بینی شده جهت ساخت پروژه؛ در آن زمان به دلیل تورم و بی ثباتی در بازار دست به شکایت از شرکت سازنده و متولی آن زدند؛ که پس از گذشت پنج سال در دستگاه قضا هنوز به هیچ نتیجه ای نرسیده و نیاز به زمان بیشتری نیز خواهد داشت و در این میان فقط اعضا پروژه باید خسارت و زیان بیشتر متحمل و در آینده نیز اجبارا پرداخت نمایند.

از طرفی ظرف دوسال گذشته با مکاتبات فراوان موفق به بازرسی و دیدار حضوری معاون وزیر راه ومسکن جناب آقای مهرآبادی از پروژه شدیم و ایشان به منظور رفع گرفتاری اعضا آن پروژه با توجه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن به مسکن و شهر سازی دستور دادند با استفاده از تامین دلیل و محاسبه مانده پروژه نسبت به تکمیل و تحویل آن به اعضا اقدام گردد.

در راستای اجرایی شدن دستور قائم مقام وزیر مسکن ؛ به دستور ایشان نماینده عالی سازمان زمین و مسکن ( مهندس شاکری) از تهران به سنندج اعزام و در مورخه 6 شهریور ماه 98 جلسه ای در محل مسکن و شهرسازی به منظور اجرایی شدن دستور قائم مقام وزیر دال بر تکمیل و تحویل پروژه منعقد و شامل هشت بند جهت اجرا ودر شورای مسکن استان نیز به تصویب رسیده و به دستور بالاترین مقام استان جهت اجرا به مسکن ابلاغ و بندهایی از آن اجرا و در آخر کار مسکن و شهر سازی با همدستی اداره تعاون ( فروتن) تمام این اقدامات را نادیده گرفتن و اجرای آن مصوبات و جلسات را ملغی و باطل اعلام کردند.

در این مدت هزینه ای معادل 10 میلیون تومان بابت هزینه کارشناس رسمی دادگستری بابت تامین دلیل و از اعضا پروژه برگه تعهد محضری به مبلغ صدو سی هزار تومان دال بر حمایت وتعهد اعضا مبنی بر حمایت مالی اعضا جهت ادامه کار ساخت پروژه با مسولیت مسکن و شهرسازی در صورت عدم همکاری تعاونی رزمندگان را نیز در این مدت از اعضا دریافت و خانوادهای گرفتار و نیازمند مخارج زندگی خویش ؛ پرداخت و جریمه شدند .

ودر آخر تمام دستورات و مصوبات را نادیده گرفته و اعضا را متحیر و سرگردان کل و کوچه های شهر به منظور تهیه منزل جهت اجاره و سکونت را ایجاد کرده و این درحالی است که مسوولین بی مسوولیت از اوضاع و احوال مسکن و اجاره بها ها خبر دارند.

حال سوال اینجاست، این مدیران کل؛ کی و چه کاره واز چه جایگاهی برخوردارند که برای اجرای دستورات مافوق ارزشی قائل نبوده و دستورات حاکمیتی را نادیده گرفته و توجهی به مشکلات مردم و گرفتاران واقعی ندارند.

آیا مدیران کل مسکن و تعاون خود جابجایی و مستاجری و هزینه های سرسام آور را تجربه کرده یا می کنند. مگر نه اینکه این مدیران کل به واسطه خدمت به ولی نعمتان خود و با اخذ مالیات از این ولی نعمتان ارتزاق روزی می نمایند. پس چرا گره از کار این نیازمندان باز نمی کنند.

یکی از تجمع کنندگان هم با بیان اینکه من در مقابل گوله های داغ و آتشین در جبهه های حق علیه باطل و خط مقدم جبهه نه عرق شرم ریختم و نه التماس کردم و نه اشک ریختم بلکه با افتخار و شجاعت قد علم کرده و تا پای جان و با اهدا ۲۷ درصد از وجودم از پای ننشستم تا این آقایان در امنیت کامل در کنار خانواده و مشغول انجام وظیفه ذاتی خود که خدمت به خلق خدا و رضایت خدا میباشد ؛ انجام وظیفه و خدمت نمایند. غافل ازاینکه این مدیران کل بجای تکریم و انجام وظیفه من وامثال من را هم اشک درآورده و هم عرق شرم و خجالت و هم سرتعظیم و التماس و تمنا به خود را موجب شدند و باعث شرمساری و خجل در مقابل زن و بچه شدند.

(خبرگزاری کُرد پرس یک سال قبل هم با تعدادی از دارندگان امتیاز این واحدها در مورد مشکلات شان گفت و گویی داشت و ظاهرا آن مشکلات همچنان با برجاست این خبرگزاری آماده انعکاس نظرات سایر طرفین این پروژه هم هست)

کد خبر 304019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha