اقامت گردشگران نوروزی در کردستان 15 برابر افزایش یافت

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، از افزایش 15 برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی 26 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان گفت: با توجه به پیش‌بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به کردستان و آمادگی لازم تمام دستگاه‌ها در این ایام، شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران برای اقامت در این استان بودیم.

وی اظهار کرد: در بازه‌ زمانی اعلام شده، تعداد 353 هزار و 392 نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 15 برابری داشته است، افزود: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

گویلیان ادامه داد: از مجموع بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده 10 مورد تشویق، 18 مورد تذکر، 7 مورد پلمب و 4 مورد اخطار کتبی صادر شد.

وی یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

کد خبر 30066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha