حکومت و اپوزسیون از حل مسئله کرد عاجزند/مشعل کاوه آهنگر روشنگر راه ماست

سرویس ترکیه - مدحت سنجر رئیس مشترک HDP حکومت  و اپوزیسیون ترکیه را ناتوان از حل مسئله کرد و بحران های دیگر ترکیه دانست.

به گزارش کردپرس، مدحت سنجر رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی به مناسبت عید باستانی نوروز، حکومت ترکیه و اپوزیسیون را ناتوان از حل مسئله کرد و دیگر بحران های کشور دانست و گفت کلید حل مسئله کرد در اتحاد مردم و راه سوم HDP است.

بنا بر گزارش سایت رسمی HDP، سنجر با شرکت در مراسم باشکوه نوروز در استانبول، در سخنانی به زبان های کردی و ترکی، عید باستانی نوروز را گرامی داشت. سنجر با اشاره به جمعیت کثیری که در مراسم نوروز شرکت کرده بودند، از اتحاد بین مردم به عنوان راه حل [مسئله کرد] یاد کرد و گفت: «مبارزه ما برای متحد کردن همه فرودستان، فقرا و کارگران به حاشیه رانده شده علیه ظلم، استبداد، سرقت، استثمار، غارت و رانت ادامه دارد. ما به سوی موفقیت حرکت می کنیم. قدرت اتحاد مردم قطعاً به تغییر حکومت جور و استبداد خواهد انجامید. ما نه تنها می توانیم حکومت را تغییر دهیم، بلکه می توانیم سامانی جدید برای این کشور به ارمغان بیاوریم. نوروز منادی آغازی نو و مژده بهاری است که به این کشور خواهیم آورد. باشد که نوروز 2022 مهمترین نقطه به سوی پیروزی ما باشد.»

سنجر افزود: «مشعلی که کاوه آهنگر هزاران سال پیش بر افزوخت، راه ما را به سوی آزادی روشن نگه می دارد. ما برادری و برابری را از هزاران سال پیش به میراث برده ایم. کسانی که از خون و کشتار و دروغ و استثمار تغذیه می کنند، صدای ما را بشنوند: ما عزم خود را در راه مبارزه نهاده ایم، ما با همراهی میلیون ها تن از مردم بهار را به این کشور خواهیم آورد.»

او با اشاره به مذاکرات نیمه تمام صلح در سال های پیش گفت: «سال ها است که نوروز نماد راه حل دموکراتیک و برقراری صلح بوده است. ما همچنان به اعلامیه صلح خوانده شده در نوروز 2013 وفاداریم. ما به توافقنامه دلمه باغچه پایبند هستیم. ما همچنان برای رسیدن به راه حل برای مسئله کرد و نیل به صلح مبارزه می کنیم. هیچ قدرتی قادر به متوقف کردن ما نخواهد بود.»

رئیس مشترک HDP از راه سوم (ائتلاف دموکراسی) به عنوان تنها مسیر برای رسیدن به راه حل مسئله کرد نام برد و با طعنه ای به حکومت ترکیه و اپوزیسیون گفت: «نه نظام فعلی و نه آنهایی که با بزک کردن این حکومت، قول تغییر آن را می دهند، نمی توانند مسئله های این کشور را حل کنند. تنها اراده یکپارچه مردم است که قادر به حل فقر، چپاول، دروغ و کشتار در این کشور است.»

کد خبر 29455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha