8100 کیلومتر از جاده های کرمانشاه نیازمند بهسازی اند

سرویس کرمانشاه ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: 8100 کیلومتر راه در کرمانشاه داریم از این میزان 100 کیلومتر جاده های استان نیاز به روکش و بهسازی آسفالت دارد و انجام این امر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش کردپرس، فریبرز کرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 8100 کیلومتر راه در استان کرمانشاه، عنوان کرد: از این میزان هزار کیلومتر نیاز به روکش و بهسازی آسفالت دارد و انجام این امر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: این در حالی است که اعتبار امسال استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و کمتر از 50 درصد اعتبارات سال گذشته است که با این میزان اعتبار نمی‌توان مشکلات تمام جاده‌ها را مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با همین اعتبار و با استفاده از امکانات موجود کار را با کمترین هزینه پیش ببریم، یادآور شد: امسال چند قرارداد خوب پیمانی داریم و کار را در سطح جاده‌های شهری و روستایی شروع کرده‌ایم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تزریق شود می‌توانیم کار ویژه‌ای در خصوص ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای انجام دهیم.

کرمی مسیر کوزران ـ جوانرود را یکی از محورهای اصلی اعلام کرد که امسال در برنامه ساماندهی است و از شریان‌های اصلی به شمار می‌رود و افزود: امسال برای ساماندهی راه‌های روستایی اسلام آبادغرب نیز برنامه داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های امسال بهسازی راه مواصلاتی جاده سومار است که یکی از محورهای اصلی ترانزیتی استان محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته نیز 200 میلیارد تومان برای جاده‌های کرمانشاه هزینه شد، گفت: سال گذاشته توانستیم ساماندهی جاده‌ها، روکش و لکه‌گیری آسفالت را برای 300 کیلومتر از راه‌های کرمانشاه انجام دهیم.

کرمی با بیان اینکه سال گذشته تمرکز خود را بر ساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم، افزود: جاده‌هایی وجود داشت که به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال مشکل داشتند و به یمن مسیر زوار، این جاده‌ها تا مرز خسروی لکه گیری و ایمن سازی پرتگاه‌ها انجام شد.

کد خبر 281781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha