قاتلی در سردشت بعد از ٣ سال از چوبه دار رهایی یافت

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیست و چهارمین پرونده قتل بعد از گذشت ٣سال به سازش ختم شد و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران گفت: یک فقره قتل عمدی در سال ۱۳۹۷ توسط ۲ نفر در شهرستان سردشت به وقوع پیوست که مرتکبان این قتل دستگیر و زندانی شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این پرونده متهم ص-ع به اتهام مباشرت در قتل عمدی به قصاص نفس و متهم دیگر به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

عتباتی ادامه داد: با تجدید نظر خواهی محکومان، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده و در حال رسیدگی بود که با ورود اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های مهاباد و سردشت، مددکاران زندان، روحانیون و متنفذین محلی و نظارت و تاثیرگذاری مسوولان قضایی سردشت و به یمن ایام پرفیض ماه رجب صلح و سازش بین اولیای دم و محکومان پرونده برقرار و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

او با بیان اینکه سنت حسنه سازش، خصومت ها و اختلافات مردم را به صورت ریشه‌ای حل می‌کند، بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌ها برای صلح و سازش بهره گرفت و مردم را به سمت و سوی سازش سوق داد.

عتباتی، همچنین به آموزش مهارت‌های رفتاری بین مردم هم تاکید و کنترل خشم را مهمترین مولفه در پیشگیری از جرایم خشن دانست و مردم را به خویشتن داری در مناسبت‌های اجتماعی دعوت کرد.

گفتنی است؛ این پرونده قتل طی امسال بیست و چهارمین پرونده‌ای بوده که با مساعدت و همکاری طرفین به سازش ختم شده است.

کد خبر 28113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha