۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
پیکر مرزبان شهید در بانه تشییع شد

سرویس کردستان- پیکر سرباز وظیفه شهید «فرزین بلیان» در بانه با حضور اقشار مخلتف مردم،مسئولان این شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی تشییع شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس آیین تشییع پیکر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که بامداد پنجشنبه در حین درگیری با اشرار مسلح در مرز هنگه ژال بانه به شهادت رسید روز پنجشنبه با اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان و خانواده آن شهید والامقام برگزار شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم با بیان اینکه نظام انقلاب اسلامی نظامی دینی است و شهدا زنده هستند، گفت: دشمنان این مرز بوم بدانند که نیروهای نظامی و امنیتی ما در راس انها نیروهای مرزبانی هیچگاه اجازه دخالت دشمنان و تصرف یک وجب از خاک خود را نمی دهند.

ماموستا جمال کریمی با تاکید بر اینکه نظام جهموری اسلامی ایران نظام عظمت و اقتدار است، افزود: این اولین و آخرین شهید نخواهد بود نظام ما نظام مقتدر شهادت است امنیت شهید می خواهد نظام ما همان نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران و نیروهای نظامی مسلمان و با ایمان  هستند و در راه اعتلای نظام، جمهوری اسلامی ایران و کلمه مبارک الله هیچ وقت کوتاهی نمی کنند چراکه عزت  اسلام و انقلاب اسلامی  شهادت در راه اسلام و افتخار ما خون شهدا و شهادت در راه اسلام است.

آیین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور احاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت به زادگاه شهرستان کرمانشاه بدقه شد.

بامداد پنجشنبه افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی هنگه ژاله تیر اندازی کردند که در پی این درگیری سرباز وظیفه فرزین بلیان به شهادت رسید و ۲ سرباز وظیفه دیگر و یک نیروی کادری زخمی شدند که مجروحین این حادثه برای درمان به مراکز درمانی بانه منتقل شدند.

کد خبر 2770063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha