انجام سرشماری در کردستان سوریه برای تعیین تعداد افراد واجد شرایط رای‌ دادن

سرویس سوریه - سرشماری نفوس ومسکن به عنوان بخشی از تدارکات برای برگزاری انتخابات شهرداری‌های کردستان سوریه که در تاریخ ۳۰ ماه می برگزار می‌شود در مناطق مختلف این منطقه در حال انجام است.

به گزارش کردپرس، به عنوان بخشی از تدارکات برای برگزاری انتخابات شهرداری‌های شمال و شرق سوریه که در تاریخ ۳۰ ماه می برگزار می‌شود، سرشماری نفوس ومسکن در این مناطق در حال انجام است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، تدارکات برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در شمال و شرق سوریه ادامه دارد.

از یک سو احزاب و نهادهایی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، نامزدهای خود را معرفی می‌کنند و از سوی دیگر خدماتی مانند تعیین تعداد رای‌دهندگان، تشکیل هیأت‌های انتخاباتی کانتون‌ها و شهرستان‌ها و تقسیم‌بندی اداری و قانونی مناطق در حال انجام است.

آخرین بار در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ سرشماری نفوس و مسکن در مناطق شمال و شرق سوریه انجام شد و هم‌اکنون نیز سرشماری برای تعیین تعداد رای‌دهندگان در حال انجام است.

ریاست مشترک برنامه‌ها و تصمیم‌گیری مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) چندی پیش نامه‌ای را به تمامی شوراهای کانتون‌ها و شهرستان‌ها فرستاد و از آنها خواست تا تعداد نهایی ساکنان مناطق مختلف را مشخص کنند.

در این زمینه، سرشماری در کل منطقه از طریق گروه‌ها و شوراها انجام می‌شود و قرار است تا چند روز آینده این کار به پایان برسد.

با تعیین تعداد جدید ساکنان واقعی مناطق، تعداد رای دهندگانی که در ۳۰ می می‌توانند رای دهند نیز مشخص خواهد شد.

کد خبر 2769908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha