کشتار ارامنه توسط حکومت عثمانی را محکوم می‌کنیم / خواستار فشار بین‌المللی با هدف احترام گذاشتن ترکیه به حقوق بشر هستیم

سرویس سوریه - MSD ضمن محکوم کردن کشتار ارامنه توسط حکومت عثمانی، از جامعه بین‌المللی خواست تا با فشار و اقدامات سختگیرانه‌، ترکیه را با هدف احترام گذاشتن این دولت به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای در تاریخ کشتار ارامنه توسط حکومت عثمانی، جنایات مقامات این حکومت علیه مردم ارمنی را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات سختگیرانه‌ای علیه ترکیه اتخاذ کند و این کشور را برای احترام به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه تحت فشار قرار دهد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، MSD در رابطه با سالگرد کشتار ارامنه توسط مقامات حکومت عثمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه MSD آمده است: «این جنایات فجیع مبتنی بر نژادپرستی و قوم‌گرایی یکی از وحشیانه‌ترین انواع نسل‌کشی است که در طول تاریخ روی داده است و خسارات زیادی به مردم ارمنی، فرهنگ و میراث آنها وارد کرده است. این وظیفه مردم منطقه است که چنین فجایع انسانی را فراموش نکنند تا از تکرار مجدد آن جلوگیری شود.»

در این بیانیه همچنین آمده است که در ادامه جنایات عثمانی، دولت ترکیه نیز در حال خصومت‌ورزی وحشیانه علیه مردم سوریه است، دولت ترکیه و حامیان سوری آن حملات نظامی زیادی انجام داده و در اراضی اشغالی سوریه جان هزاران شهروند را گرفته و صدها هزار تن دیگر را نیز مجروح کرده اند. در ادامه کشتار ارامنه و مسیحیان، مردم سوریه نیز آواره و پناهجو شده اند.»

در پایان این بیانیه MSD از جامعه بین‌المللی خواست تا اقدامات قوی علیه دولت ترکیه برای پایان دادن به این حملات، مجازات عاملان جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت انجام دهد و همچنین بر دولت ترکیه برای احترام به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه فشار وارد کند.»

کد خبر 2769756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha