دولت اقلیم کردستان: در دیدار با رئیس جمهور ترکیه در خصوص امنیت و ثبات منطقه گفتگو شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دولت اقلیم کردستان اعلام کرد هیئت اقلیم کردستان و رئیس جهمور ترکیه در خصوص رفع مشکلات میان اقلیم و بغداد برمبنای قانونی اساسی اجماع نظر داشتند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، عصر روز دوشنبه نچیروان بارازنی رئیس اقلیم کردستان به همراه مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در فرودگاه بین‌المللی اربیل استقبال کردند.

مسرور بارزانی در تویتی در خصوص دیدار بار اردوغان نوشت: از انجام گفتگوهای سازنده در خصوص توسعه روابط دو طرف و موضوعاتی دیگر خرسندیم.

در یک جلسه مشترک که تعدادی از مسئولین عالیرتبه اقلیم کردستان حضور داشتند در خصوص چگونگی توسعه روابط دوجانبه و آخرین تحولات عراق و منطقه گفتگو شد.

دولت اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف در خصوص اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه و حل مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت فدرال از طریق مذاکرات و برمبنای قانون اساسی و همچنین درباره هماهنگی و همکاریهای مشترک در زمینه گسترش مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری اجماع نظر داشتند.

سفر اردوغان به عراق  پس از گذشت ۱۳ سال اتفال افتاد آخرین بار که او به عراق و اقلیم کردستان سفر کرد سال ۲۰۱۱ بود در آن زمان وی نخست وزیر ترکیه بود.

اردوغان سحرگاه روز دوشنبه وارد بغداد شد و با محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق و لطیف رشید رئیس جمهور دیدار کرد.

با سرپرستی اردوغان و سودانی ۲۶ یادداشت تفاهم و توافقنامه میان عراق و ترکیه به امضاء رسید که در زمینه‌های امنیتی، بازرگانی، آب و راهها توسعه و دیگر زمینه‌ها می‌باشند.

کد خبر 2769681

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha