٥٧ درصد تصادفات نوروزی استان در محورهای بزرگراهی و راه اصلی بود

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی تلفات ناشی از سوانح جاده ای در ایام نوروز گفت: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در استان ۵۶درصد تصادفات مربوط به تصادف وسیله به وسیله بوده و در این مدت ۵۷درصد تصادفات در محورهای بزرگراهی و راه اصلی استان و ۲۹درصد تصادفات در راه های فرعی و ۱۴درصد در راه های روستایی بوده است.

به گزارش کردپرس، ایرج دست نشان با اشاره به موقعیت خاص و لجستیکی و بین المللی استان افزود: استان به واسطه ۹۶۷کیلومتر مرز مشترک با ۳کشور آذربایجان، عراق و ترکیه یک موقعیت و ظرفیت منحصر به فردی را در بین سایر  استان های کشور دارا است.

او با اشاره به اینکه ۵پایانه مرزی بازرگان، رازی، سرو، تمرچین و پلدشت و یک سایت مرزی کیله سردشت در استان واقع شده است، تصریح کرد: طول راه های آزاد راهی استان حدود ۳۵ کیلومتر، بزرگراهی۴۲۴ کیلومتر، راه اصلی ۵۱۰کیلومتر، راه فرعی ۱۷۵۱ کیلومتر، راه با سیستم روشنایی حدود ۱۲۰ کیلومتر، راه روستایی ۷۹۹۷کیلومتر، راه ترانزیتی ۱۴۹۵کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: از نظر راه آزاد راهی رتبه ۱۸ کشوری، بزرگراهی رتبه ۲۱ کشوری ، راه اصلی رتبه  ۲۳کشوری، راه فرعی  رتبه ۱۹  کشوری و راه روستایی و مرزی رتبه ۲۰کشوری را داریم.

دست نشان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تعداد راهدارخانه های بین راهی استان ۶۷ راهدارخانه است که رتبه ۴ کشور داریم، اظهار کرد: از این تعداد  ۱۲راهدارخانه شریانی، ۲۲راهدارخانه غیر شریانی، ۱۵ راهداری مرکزی و ۲۱ راهداری سیار هستند و تعداد ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین نیز تعداد ۵۹۸ دستگاه است.

او درخصوص زیرساخت های حمل و نقل هوشمند جاده ای استان نیز تصریح کرد: در سطح استان ۴۳ دستگاه دوربین نظارتی، ۱۱۴دستگاه تردد شمار، ۴۱دستگاه دوربین ثبت تخلف فعال هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد تردد ها از پایانه های مرزی استان نزدیک به ۲۵۴هزار تردد بود و پایانه مرزی رازی بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: متوسط تردد روزانه در ایام نوروز سال گذشته بالغ بر ۶۳۵هزار تردد بود که امسال با بیش از ۶۳۵هزار و ۲۹۱ تردد رشد ۰.۰۲درصدی دارد و میزان تلفات برون شهری نیز ۳۵درصد کاهش نسبت به مدت زمان سال گذشته داشته و سهم تصادفات به تفکیک شب و روز نیز ۵۸درصد روز و ۴۲درصد مربوط به شب است.

او با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی تلفات ناشی از سوانح جاده ای در ایام نوروز تصریح کرد: در مدت زمان اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در استان ۵۶درصد تصادفات مربوط به تصادف وسیله به وسیله بوده و همچنین در این مدت ۵۷درصد تصادفات در محورهای بزرگراهی و راه اصلی استان و ۲۹درصد تصادفات در راه های فرعی و ۱۴درصد در راه های روستایی بوده است.

دست نشان در پایان از کاهش ۴ درصدی سرعت متوسط رانندگی در جاده‌های آذربایجان غربی که یکی از اصلی ترین عوامل حادثه ساز طی ایام نوروز بود، خبر داد.

کد خبر 2769187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha