کمپین نژادپرستانه علیه کردها در ژاپن

سرویس جهان- بر اساس گزارش برخی رسانه های ژاپن در ماههای اخیر تهدیدهای علنی علیه 2000 پناهنده کرد ساکن این کشور، به صورت غیرمنتظره ای تشدید شده است.

به گزارش کردپرس، رسانه ماینیچی ژاپن در سلسله گزارشهایی به بررسی پدید تنفر ژاپنی ها از حضور مهاجران سایر کشورها بویژه کردها در این کشور پرداخته است. به نوشته این نشریه، در ماههای اخیر کردهای مهاجر کرد ترکیه در ژاپن از طریق ایمیل، تلفن و دیگر راههای ارتباطی به صورت علنی تهدید می شوند.

بر اساس این گزارش تهدید علیه کردهای ساکن ژاپن که بیشتر آنها ساکن منطقه کاواگوچی در حومه توکیو پایتخت این کشور هستند، به نهادهای دولتی نیز سرایت کرده و اخیر شهرداری این منطقه موانع زیادی برای برگزاری جشن نوروز توسط کردها در یکی از پارکهای این منطقه ایجاد کرده بود.

این نشریه حتی از انتشار برخی شعارهای تهدید آمیز مانند « سلاخی کردها» خبر داده است. پروفسور تاکاهیرو آکدو، استاد دانشگاه اوزاکا درباره این مقوله گفته است در کشورهای غربی، عمدتا با توجه به این که ممکن است مهاجران فرصت های شغلی را از شهروندان مقیم بگیرند، مخالفتها با حضور مهاجران بیشتر جنبه اقتصادی دارد. با این حال، در ژاپن و با توجه به این که مردم ژاپن این کشور را امن می دانند نگرانی آنها از جنس امنیتی است. این نشریه ارتباط تنفر از کردها در ژاپن به اعلام تروریستی بودن برخی گروههای کردی در ترکیه مانند پ.ک.ک از سوی دولت ترکیه را بعید ندانسته است.

این استاد دانشگاه درباره حجم وسیع ابراز تنفر از کردها در ژاپن گفته است بخشی از این مسئله به برچسب های تروریستی ارتباط دارد که به کردها زده شده است.

نشریات ژاپنی از برگزاری دهها تظاهرات اعتراضی ژاپنی ها علیه مهاجران خارجی از جمله کردها خبر داده اند. به نوشته ماینیچی معترضان حتی برخی مغازه ها را که توسط کردها اداره می شود هدف رفتارهای خصومت آمیز خود قرار داده اند.

به نوشته این نشریه از 2000 مهاجر کرد ترکیه در ژاپن تنها یک نفر توانسته است اقامت در این کشور را دریافت کند و بقیه در معرض خطر اخراج به ترکیه قرار دارند. این در حالی است که به نوشته روزنامه های ژاپنی، بیشتر این افراد به دلیل رفتارهای خصمانه ترکیه نسبت به کردهای این کشور مجبور به مهاجرت شده اند.

کد خبر 2769132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha