افزایش مهاجرت کردهای ترکیه به آمریکا و ژاپن

سرویس جهان- یک نشریه ژاپنی ادعا کرد کردهای بیشتری، به دلیل وخیم بودن اوضاع اقتصادی ترکیه، در حال فرار به آمریکا و ژاپن هستند.

به گزارش کردپرس، نشریه جپان فوروارد، در گزارشی ادعا کرده است که مهاجرت کردها از ترکیه با سایر کشورهای جهان، بویژه آمریکای شمالی و ژاپن سرعت گرفته است.

به نوشته این نشریه، قبلا تصور می رفت که کردهای ترکیه بیشتر به خاطر سرکوب سیاسی کردها توسط دولت ترکیه مهاجرت می کنند اما اکنون، مهم ترین دلیل آنها برای مهاجرت وخیم شدن اوضاع اقتصادی ترکیه است.

جپان فوروارد مهم ترین مقصد مهاجران کرد ترکیه را شمال آمریکا، بویژه ایالات متحده و سپس ژاپن عنوان کرده است. به نوشته این نشریه، کردهای ترکیه برای رسیدن به آمریکای شمال بیش از 10000 کیلومتر را به صورت غیرقانونی طی می کنند.

این نشریه با اشاره به این که کشور ژاپن از جمله کشورهایی است که برای ورود به این کشور نیاز به ویزا وجود ندارد، آن را مقصد بهتر و راحت تری برای ورود کردهای ترکیه دانسته است. به همین دلیل اکنون کردهای بیشتری برای مهاجرت به ژاپن تلاش می کنند.

این در حالی است که با وجود راحت بودن ورود به ژاپن، محدودیت های جدی برای کار و زندگی کردها در این کشور وجود دارد. بر اساس گزارش رسانه های ژاپنی از حدود 2000 مهاجر کرد ترکیه در ژاپن ، تنها چند نفر توانسته است مجوز اقامت در این کشور را به دست بیاورند.

اخیر دولت ژاپن سخت گیری های بیشتری برای کردهای مهاجر ایجاد کرده است زیرا معتقد است بیشتر آنها هوادار حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک هستند. اخیرا پارلمان ژاپن قانونی تصویب کرده است که به موجب آن دارای های پ.ک.ک توقیف می شود.

کد خبر 2770539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha