۳۶ زندانی جرائم غیرعمد در بانه زندانی هستند

سرویس کردستان- مدیر کل زندان های کردستان گفت: ۳۶ نفر در بانه به دلیل جرائم غیر عمد زندانی هستند که برای آزاد سازی این افراد نیاز به کمک و همراهی خیرین داریم.

به گزارش خبرنگار کردپرس مجتبی محمدی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن گلریزان شهرستان بانه که با حضور جمعی از خیرین بانه برگزار شد با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان کردستان ۱۰ میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یافت، اظهار داشت: سال گذشته ۳۰۰ نفر زندانی مربوط به جرائم غیر عمد در استان آزاد شدند که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به جرائم غیرعمد داشتند که بخش از این بدهی ها با کمک های مردمی و همراهی و حمایت مسئولین استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: زندانیان جرائم غیر عمد شامل کسانی است به خاطر عدم پرداخت مهریه، قتل غیر عمد و مشکلات مالی در زندان هستند که برای آزادی این افراد همه باید همکاری کنیم و تا کانون خانواده این افراد از هم گسسته نشود.

محمدی گفت: انتظار از خیرین شهرستان بانه خیلی بیشتر از شهرستان های دیگر است در جشن گلریزان در سالهای گذشته تلاش های بسیار خوبی در بانه صورت گرفته در جشن گلریزان سنندج مبالغ خوبی جمع آوری شد و بعد از عید سعید فطر به درخواست خیرین بار دیگر جشن گلریزان در سنندج برگزار می شو.

وی افزود: در مریوان ۶ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جمع آوری شد که یکی از مطالبه های خیرین اینکه بار دیگر جشن گلریزان برگزار شود تا فرصت این کار خیر را از دست ندهند.

مدیر کل زندان های کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته در بانه ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده خاطر نشان کرد: هر مبلغی در جشن گلریزان بانه جمع آوری شود ستاد دیه هم ۲ برابر همان مبلغ را برای آزادی زندانیان کمک می کند سال گذشته در بانه ۳۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.

وی افزود: امسال یک میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد دیه کردستان برای ازادی زندانیان جرائم غیرعمد بانه کمک شد.

همه مسلمانان باید در امر آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت کنند

در ادامه این مراسم یکی از خیرین که خود نیز چند سال قبل به دلیل جرائم غیر عمد در زندان بوده گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند در این امر خیر مشارکت کنند هیچ کس نمی تواند این شرایط را مانند زندانیان درک کند.

حسین معارفی افزود: من خودم در این شرایط قرار گرفتم و این افراد را درک می کنم اکنون خداوند این توان را به من داده تا به این افراد کمک کنم و بسیار خوشحالم چراکه می دانم دوری از خانواده و فرزندان چقدر سخت است که با آزادی زندانی بار سنگینی از دوش آنها برداشته می شود.

کد خبر 2769076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha