ماجرای خودکشی سرهنگ نیروی زمینی ارتش ترکیه 

سرویس ترکیه - سرهنگ جوان ارتش ترکیه که در آنکارا خدمت می کرد، پس از متهم شدن به رابطه با گروه های تروریستی، با نوشتن نامه ای به زندگی خود پایان داد.

به گزارش کردپرس، سرهنگ جوان نیروی زمینی ارتش ترکیه، گوکهان اونِیلی که بیشتر رسانه های ترکیه از او  با نام اختصاری گ-او (G.Ü) ام برده اند،  با نوشتن یک نامه به زندگی خود پایان داد.

بنا بر گزارش چاغداش بایراکتار روزنامه نگار روزنامه جمهوریت، سرهنگ گوکهان اونِیلی پس از این که در یک تماس تلفنی از این که در یک پرونده قضائی حکم تعلیق او صادر شده است، اطلاع یافته و به زندگی خود پایان داده است. 

اونِیلی  که در بخش «سیستم های ارتباطی، الکترونیکی و اطلاعاتی (MEBS)» فرماندهی نیروی زمینی ارتش ترکیه خدمت می کرد، در نامه ای که پیش از خودکشی از خود به جای گذاشته نوشته است که به هیچ نظام اعتقادی باور ندارد و تنها به فرهنگ و یکپارچگی کشورش ترکیه احترام می گذارد. او در نامه خود نوشته که همه سازمان ها نظیر جماعت گولن و PKK را که تمامیت ارضی ترکیه را تهدید می کنند، محکوم می کند و رویای کشوری را در سر دارد که در آن قوم گرایی، فرقه گرایی و حزب بازی جایی نداشته باشند.

در این نامه همچنین به سربازان جوان توصیه شده است که هر حرکت خود را ثبت کنند و در مورد تماس های بی پاسخی که دریافت می کنند به دادسرا شکایت کنند. 

ماجرای خودکشی سرهنگ نیروی زمینی ارتش ترکیه 

میسر ییلدیز روزنامه نگار مستقل نیز در گزارشی که در سایت خود منتشر کرده، نوشته که این سرهنگ ارتش به دلیل تماس های تلفنی مشکوکی در 12 سال پیش که کسی در آن با او حرف نمی زده است، به اتهام تروریسم درگیر یک پرونده قضائی شده است. او سپس عصر روز سه شنبه گذشته به همین اتهام از کار خود تعلیق شده است. 

او روز چهارشنبه نامه خودکشی خود را از طریق واتساپ برای شماری از همکاران و مافوق های خود ارسال کرده است. پس از این همکاران او به خانه او در آنکارا مراجعه کرده اند اما کسی در را باز نکرده است. پس از ورود به خانه نامه خودکشی و وصیت نامه او را یافته اند. دوربین های مداربسته نشان می دادند که او به سوی جنگل رفته است. شاهدان عینی هم به پلیس گزارش داده اند که جسد مردی را در جنگل دیده اند. نیروهای نظامی و پلیس جسد بی جان گوگهان را در حالی که با شلیلک تپانچه به زندگی خود پایان داده بود، یافتند.

ماجرای خودکشی سرهنگ نیروی زمینی ارتش ترکیه 

جسد گوکهان اونِیلی دیروز با حضور خانواده و شماری از نظامیان در زادگاهش چاناق قلعه به خاک سپرده شد. او در هنگام مرگ 42 سال داشت.

گفتنی است، در حالی که بیشتر کسانی که در ترکیه دارای یک شماره تماس هستند، هر روز تماس های ناشناسی که در آن هیچ پیامی وجود ندارد، در یافت می کنند، همچنان پرونده های قضائی با اتهامات سنگین از جمله تروریسم و رابطه با گروهک های مسلح تروریستی، مشمول افرادی می شود که با آن ها از شماره های گروه های خاصی تماس گرفته شده است. 

کد خبر 2768737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha