هیمن هورامی: هرگز مواضع امام خمینی درباره بمباران شیمیایی حلبچه را فراموش نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در مصاحبه با رسانه خبری شارپرس درباره روابط حزبش با ایران گفت: ایران یک دولت مهم در منطقه است و تاریخ طولانی با این کشور داریم پس از سال ۱۹۷۹ هیچوقت مواضع امام خمینی در خصوص بمباران شیمیایی حلبچه را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، هیمن هورامی عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان در این مصاحبه در خصوص راوبط میان حزب دمکرات کردستان و ایران گفت ایران یک دولت مهم در منطقه است و تاریخ طولانی با این کشور داریم پس از سال ۱۹۷۹ هیچوقت مواضع امام خمینی دربارۀ بمباران شیمیایی حلبچه را فراموش نخواهیم کرد ما خواهان روابطی بر مبنای احترام متقابل و موضوع همجواری و بدون دخالت در امور یکدیگر همراه با اقتصادی قوی داشته و با هم دوست باشیم اما به گونەای نباشد که در عراق و منطقه هرآنچه ایران بگوید حزب دمکرات اطاعت کند حزب دمکرات کردستان نیز نباید اجازه دهد که اقلیم کردستان تهدیدی بر علیه ایران محسوب گردد اما ایران به بهانه حضور موساد به ما حمله و تعرض می‌کند.

وی در خصوص ترکیه نیز گفت: «ترکیه اربیل را بمباران نکرده است همیشه حملات ترکیه و کشتن مردم غیرنظامی را نیز محکوم کرده‌ایم اما حضور نیروهای پ. ک.ک در برخی از مناطق این بهانه را به دست آنها داده است».

این عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد: ما یک حزب مسئولیت پذیر هستیم و نه تنها مشکلی با برگزاری انتخابات نداریم بلکه به نحو مطلوبی برای شرکت در انتخابات آماده هستیم اما انتخاباتی که با تصمیم دادگاهی باشد که قبلا احکامی را صادر کرده بود و در حال حاضر نیز حکم دیگری را برای نابودی اقلیم کردستان در دست اقدام دارد.

وی گفت: کارزار نابودی ساختار اقلیم کردستان از تاریخ ۱۶ اکتبر آغاز شده است که هنوز هم از طریق قانون واعمال فشارهای اقتصادی ادامه دارد برخی از احزاب نیز که در این باره تحریک شده‌اند مشکلات داخلی اقلیم را به دادگاه فدرال ارجاع داده‌اند.

هیمن هورامی اشاره کرد: قبلا بسیاری از احزاب از جمله روسای آنها می‌گفتند نفت را تحویل دهید آنها نیز بودجه و همه چیز را ارسال خواهند کرد اکنون چه پاسخی دارند که به مردم بدهند؟ آنچه واقعیت دارد نبرد بر سر موجودیت اقلیم کردستان است.

وی اشاره کرد: صاحبان قدرت در بغداد با ساختار اقلیم کردستان در نبرد هستند نه با حزب دمکرات کردستان، اما حزب دمکرات را به منظور حذف موجودیت اقلیم کردستان طعمه خود می‌کنند نباید اقلیم کردستان را در حزب دمکرات کردستان خلاصه کرد این ساختار بسیار بزرگ است.

هیمن هورامی در خصوص اعتصاب معلمان منطقه سلیمانیه اعلام کرد بخش بزرگی از این اعتصابات جنبه سیاسی داشتند زیرا ظرف ۲۴ ساعت پایان یافت و اکنون نیز کسانی از این معلمان هستند که نامزد و لیست انتخاباتی دارند با این حال مطالبات معلمان مشروع است.

همچنین هیمن هورامی به جزئیات تصمیمات کمیسیون انتخابات پرداخت و گفت هنوز انتخابات آغاز نشده است ۱۳ کرسی را از حزب دمکرات کردستان برده‌اند به حوزه انتخاباتی حلبچه ۳ کرسی اختصاص داده‌اند در حالی که بر اساس تعداد جمعیت این استان باید شش کرسی اختصاص داده شود کمیسیون می‌گوید ۴۰۰ هزار نفر مشکل تایید اثر انگست دارد ۲۰ هزار از آرای ما در سلیمانیه مشکل شناسایی اثر انگشت دارد شخص من نمی‌توانم رای بدهم در دهوک و اربیل نیز برخی از مردم ما به همین دلیل نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 2768451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha