شهروندان در برخورد با معتادان و مواد فروشان، همکاری بیشتری داشته باشند

استاندار کردستان گفت: شهروندان باید برخورد جدی با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر داشته و دستگاه های متولی باید همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، گفت: تغییر رویکرد، هدف گذاری دقیق و جزئی و پژوهش محور توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال آینده در اولویت خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای سال آینده داشتن نگاه پژوهش محور، جزیی و منطقه محور در بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین ضروری است.

استاندار کردستان افزود: کمیته ها باید طرح های خود رادر حوزه مبارزه با مواد مخدر در سال آینده ارائه کنند و در رویکرد جدید باید هدف گذاری و شاخص گذاری شکل گیرد و طرح های ارائه شده قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد.

زارعی کوشا از آسیب پذیر بودن نوجوانان و جوانان در بحث مواد مخدر ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه متاسفانه حوزه رسانه و سینمایی کشور، به شدت در حال عادی سازی اعتیاد و دخانیات هستند، ادامه داد: با توجه به طرح جامع نوروزی توقع این است همه دستگاه ها به این طرح توجه داشته و ورودی و خروجی شهرها را در بحث معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

وی با بیان اینکه براساس بررسی های صورت گرفته ۱۶ هزار نقطه آلوده به مواد مخدر و مصرف آن در کشور وجود دارد که ۷۰۰ نقطه آن مربوط به استان کردستان است، یادآور شد: ۸۲ هزار خرده فروش در سطح کشور در بحث مواد مخدر فعالیت دارند که سهم استان از این رقم، ۳ هزار نفر است.

استاندار کردستان بیان کرد: شهروندان باید برخورد جدی با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر داشته باشند و دستگاه های متولی باید همکاری بیشتری داشته باشند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه فرهنگ سازی مقابله با مواد مخدر در مدارس می توان در این زمینه اقدام کرد، گفت: در حوزه مقابله تکالیف مورد نظر در طرح جامع مبارزه با مواد مخدر عملیات ضربتی در پاتوق خرده فردشان باید انجام گیرد.

وی خواستار دستگیری افراد خرده فروش دارای تکرار جرم و نگهداری آنان در زندان شد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳۰ نفر در کمپ ماده ۱۶ سنندج نگهداری می شوند که هزینه نگهداری سالانه هر کدام از آنها ۱۴۰ میلیون ریال است.

کد خبر 2768301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha