نگرش توهین آمیز ترکیه به اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- فردریکه گردینگ معتقد است رابطه ترکیه با اقلیم کردستان دوستانه نیست و رفتار این کشور با این منطقه از عراق به گونه ای است که انگار بخشی از خاک ترکیه است.

به گزارش کردپرس، فردریکه گیردینگ، کارشناس مسائل کردها با اشاره به سفر احتمالی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق در ماههای آینده و احتمال بازدید او از اربیل نوشت: تنها بخشی از حاکمیت اقلیم کردستان که رابطه خوب با ترکیه دارد از این سفر استقبال می کند.

او در تحلیل خود از سفر اردوغان به عراق که در نشریه الکترونیکی اکسپرت کردستان منتشر شده، با اشاره به این که اردوغان در سفر 2011 خود به اقلیم کردستان، از بکار بردن لفظ اقلیم کردستان ابا داشته و از این منطقه به عنوان « منطقه ای زیبا از عراق» نام برده، گفته است از آن زمان تغییرات زیادی اتفاق افتاده و اقلیم کردستان آن منطقه جذاب برای ترکیه نیست. بنابراین، این احتمال وجود دارد که حتی او به این منطقه سفر نکند و یا سفر خود را به دیدار با بارزانی ها که با ترکیه همکاری نزدیک دارند، ختم کند.

این کارشناس مسائل کردها معتقد است نگاه ترکیه به اقلیم کردستان نگاه یک اشغالگر به یک منطقه ای است که قصد اشغال آن را دارد. او با اشاره به این که ترکیه در حال فراهم کردن زمینه عملیات زمینی در اقلیم کردستان در بهار آینده، به بهانه مقابله با پ.ک.ک است، هشدار داده است ترکیه در حال آماده شدن برای اشغال بخش های دیگری از اقلیم کردستان به بهانه مقابله با پ.ک.ک است.

کد خبر 2768300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha