عدم موافقت اتحادیه میهنی با خواسته‌های ترکیه نشانگر مواضع میهنی این حزب است

سرویس ترکیه - «مراد قارایلان» عضو کمیته اجرایی PKK، عدم موافقت اتحادیه میهنی با خواسته‌های ترکیه را نشانگر مواضع میهنی این حزب دانست.

به گزارش کردپرس، «مراد قارایلان»، یکی از اعضای کمیته اجرایی حزب کارگران کردستان(PKK) در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اتحادیه میهنی کردستان با خواسته‌های ترکیه موافقت نکرده و این موضع معنایی میهنی دارد.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، «مراد قارایلان»، عضو کمیته اجرایی PKK در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار داشت که اتحادیه میهنی در نشست‌هایش با ترکیه به خواسته‌های ترکیه پاسخ مثبت نداده‌ است.

قارایلان تصریح کرد در حالی که افرادی مانند هاکان فیدان، یاشار گولر و اردوغان، اتحادیه میهنی را تهدید می‌کنند، «بافل طالبانی» رهبر این حزب به تازگی موضع صریح خود را در برابر این تهدیدات از طریق رسانه‌ها ابراز کرد. قارایلان افزود که بافل طالبانی را از نزدیک نمی‌شناسد و وی را تاکنون ندیده است اما بارها پدر وی یعنی جلال طالبانی را دیده و می‌تواند بگوید که پدر بافل دوست آنها بوده و در رابطه با اظهارات بافل گفت که این  اظهارات و آنچه در رسانه‌ها خوانده و شنیده است بسیار درست و میهنی بوده است.

مراد قارایلان در پیام خود عنوان کرد: «بافل طالبانی چه می‌گوید؟ او می‌گوید: «چرا باید علیه یک حزب کردی بجنگیم؟ ما با هیچ حزب کردی نمی‌جنگیم.» مگر چیزی عادی‌تر و مشروع‌تر از این مسئله وجود دارد؟، هر کرد باید چنین موضعی داشته باشد و احزاب کردی بایستی چنین موضعی داشته باشند و بی‌گمان پاسخ رهبر اتحادیه میهنی در پاسخ به تهدیدات ترکیه این حزب را قوی‌تر می‌کند و این نگرش اتحادیه میهنی دارای مفاهیم میهنی است.»

قارایلان در پایان همچنین گفت: « مشخص است که بافل طالبانی در آینده اتحادیه میهنی را قویتر خواهد ساخت. آقای جلال طالبانی نیز در زمان خود به ترکیه گفته بود که چیزی به ترکیه تسلیم نخواهد کرد و مشخص است که پسرش نیز ادامه دهنده راه پدر است و هر کردی باید همانند آنان رفتار کند.»

کد خبر 2768294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha