شکایت برخی داوطلبان در شورای نگهبان در حال بررسی است

سرویس کرمانشاه _ ستاد انتخابات استان گفت: مسیر قانونی برای پیگیری داوطلبان در شورای نگهبان فراهم است و تعدادی از افراد هم در حال پیگیری شکایت خویش هستند.

به گزارش کردپرس؛ علی شعبانی در نشست خبری ستاد انتخابات استان عنوان کرد: ملت شریف ایران علی رغم تبلیغات وسیع و دلسرد کننده دشمنان و شبه تحریم های برخی جریان های سیاسی، یک حضور گسترده در پای صندوق‌های رای داشتند.

وی یادآور شد: دو سوم از کرسی های مجلس در حوزه انتخابیه کرمانشاه در دور دوم انتخابات تعیین تکلیف می‌شوند و امیدواریم مردم در این مرحله هم مشارکت گسترده ای داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: طبق قانون همه داوطلبان حق اعتراض و شکایت دارند و در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم نزدیک به ۲۰ داوطلب شکایت‌ خود را ارائه کرده اند که در نشست های مشترک هیات اجرایی و نظارت به همه آن‌ها رسیدگی شد و این شکایت ها به دلیل عدم برخورداری از مستندات لازم، رد شدند.

وی یادآور شد: مسیر قانونی برای پیگیری داوطلبان در شورای نگهبان فراهم است و تعدادی از افراد هم در حال پیگیری شکایت خویش هستند.

شعبانی با تاکید بر قانون محوری ستاد انتخابات استان گفت: اگر شورای نگهبان تصمیمی را اتخاذ کند ما بر اساس قانون به آن عمل خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، ۳۹.۴۷ درصد مردم استان کرمانشاه در انتخابات اخیر شرکت کردند که یک مشارکت خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این مردم هستند که انتخاب می‌کنند و آن ها مشخص می‌کنند که چه کسانی به مجلس بروند.

رئیس ستاد انتخابات استان پیرامون برخی دستگیری ها در روز انتخابات گفت: این دستگیری ها جنبه پیشگیرانه و نظم بخشی به فرایند انتخابات داشته و به دلیل فقدان استناداتی مبنی بر وقوع جرم، هیچ پرونده ای برای این افراد در دستگاه قضایی تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نامزدهای محترم در یک فضای تبلیغاتی بسیار خوب به فعالیت پرداختند و علما و بزرگان ما در این انتخابات به عنوان‌ یک الگوی برتر ظاهر شد.

کد خبر 2768116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha