شور انتخاباتی در بانه

سرویس کردستان- مردم شهرستان بانه با حضور پرشور و مثال زدنی خود پای صندوق های اخذ رای حماسه دیگر در کشور خلق کردند و با شور و شوق بسیار در ساعات اولیه روز جمعه پای صندوق های رای حاضر شدند و شور انتخاباتی دیگر در این این شهرستان برای همیشه ثبت شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس،هوای سرد و مشکلات اقتصادی مانع حضور پرشور مردم بانه پای صندوق های رای نشد، از همان ساعات اولیه شروع انتخابات مردم دسته دسته و خانوادگی خود را به شعبه اخذ رای رساندند و در سرنوشت سیاسی خود مشارکت کردند البته مردم انتخابات را یک حق برای خود می دانند.

آنچه که امروز در بانه رویداد بر خلاف تبلیغات رسانه های معاند یک روز به یاد ماندنی بود که همه اقشار مردم به حضور در آن دعوت شده بودند که بخش زیادی از مردم این دعوت را با خوشحالی قبول کردند.

برخی از زنان و مردان مسن با عصا و یا به کمک اطرافیان برای حضور در انتخابات به شعبه های اخذ رای می آمدند و برای سی و چهلمین بار رای می دادند و تجربه خود را به جوانان تازه نفس منتقل می کردند و از طرف دیگر جوانان پرشور و شوق بودند که برای اولین بار در سرنوشت سیاسی کشور نقش آفرینی می کردند.

فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبر در شهرستان بانه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در ۱۱۰ شعبه اخذ رای آغاز شد و رای دهندگان نیز از همان ساعت اولیه پای صندوق های رای حاضر شدند.

حل مشکل کولبران

حسین رحمانی یکی از رای دهندگان بیش از ۷۰ سال سن دارد و قبل از ظهر به شعبه اخذ رای آمده بوده گفت: مردم مشکلات زیادی دارند آنچه که ما را به حضور در انتخابات سوق می دهد پایبندی نظام جمهوری اسلامی است و امیدوارم این مشکلات به زودی حل شوند رای دادن وظیفه همه ما است البته دولت مردان نیز باید خواسته های مردم را برآورده کنند.

ما تجربه چندین دوره نمایندگی را داریم من انتخابم را براساس وعده های که کاندیداها به مردم دادند کردم خواسته این مردم توجه به مرزنشینان و بهبود وضعیت انها است باید نماینده ها وقتی که وارد مجلس شدن  این خواسته به حق مردم محروم مرز نشین را برآورده کنند چراکه معیشت مرزنشین به مبادلات مرزی بستگی دارد.

نمایندگان باید به فکر حل مشکلات کولبران نیز باشند البته کولبری کار انسان نیست و کسانی هم کولبری می کنند تنها به خاطر کسب نان است باید راه کولبری هموار شود.

انتخاب

بیکاری مهمترین مشکلات جوانان

رای اولی های بانه نخستین تجربه خود را در انتخابات کسب کردند و با شور شوق در روز انتخابات پای صندوق های رای رفتند این شور و شوق در ذهن تک تک آنان برای همیشه ماندگار خواهد شد چراکه اولین انتخاب همیشه اقدامب مهم و تاثیر گذار ذر زندگی اراد و برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم است.

در یکی از شعبه اخذ رای در بانه یک رای اولی در صف انتظار ایستگاه انگار که خود را برای یک اقدام بسیار مهم آماده کرده این رای اولی می گوید:برای اولین بار در زندگیم در یک تصمیم مهم سیاسی شرکت می کنم این امر برایم بسیار ارزشمند است چراکه در تعین سرنوشتم مشارکت می کنم امیدارم نماینده ای که انتخاب می شود برنامه های مهمی در راستای حل مشکل جوانان و نوجوانان ارائه کند و راهگشای مشکلات باشد.

باران محمدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات بزرگتر شدن و موثر بودن در مسائل سیاسی کشور را به من می دهد ادامه داد: مهمترین مشکل ما بیکاری و مشکلات معیشتی است امیدوارم نماینده ها وعده توخالی به مردم ندهند و آنچه را که در توان دارند برای حل مشکلات مردم بکار بگیرند نظام جمهوری اسلامی برپایه مشارکت مردم شکل گرفته نماینده ها باید به خواسته های مردم توجه کنند و نیازها را برآورده و مشکلات آنها باید حل کنند چراکه این مردم به آنها رای دادند.

مشارکت پر شور مردم برخلاف تبلیغات رسانه های دشمن

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه گفت: مشارکت مردم در انتخابات بر خلاف تبلیغات رسانه های دشمن بی نظیر است و مردم در ساعات اولیه روز جمعه در پای صندوق های رای حضور داشتند.

احسان درویشی اظهار داشت: مردم شهرستان بانه با حضور پرشور خود در پای صندوق های اخذ رای افتخار بزرگ دیگری را برای نظام جمهوری اسلامی ایران خلق خواهند کرد.

وی با اشاره به فرآیند آسان در انتخابات این دوره افزود: با توجه به اینکه استفاده از فناوری های نوین حضور انتخابات این دوره هموارتر شده و رای دهندگان علاوه بر شناسنامه می توانند با همراه داشتن کارت ملی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهینامه رانندگی رای بدهند که بر اساس سامانه مشخص می شود که چه کسانی در رای گیری شرکت کردند.

درویشی گفت: مردم شهرستان بانه با آری گفتن به نظام جمهور اسلامی ایران برگ زرین دیگری بر افتخارات خود می افزایند و با این حماسه ای که خلق می کنند امیدواریم که با پشتوانه این مردم خدمات بهتر و بیشتری برای مردم فراهم کنم.

وی اضافه کرد: فرآیند انتخابات در شهرستان بسیار خوب به پیش می رود و همه سیستم ها نیز آنلاین هستند و بیش از ۲ هزار نفر  عوامل اجرایی در روند این انتخابات با فرمانداری همکاری می کنند.

در انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه سقز و بانه ۱۱ کاندیدا با هم رقابت می کنند و همچنین در دوره ششم مجلس خبرگان رهبری هم ۴ کاندیدا با هم رقابت می کنند تاکنون ۹ نفر از کاندیداهای حوزه سقز و بانه به نفع دیگر کاندیداها انصراف دادند.

در شهرستان بانه ۱۱۰ حوزه اخذ رای برای این دوره از انتخابات پیش بینی شده که از این تعداد ۴۸ شعبه شهری و ۶۲ شعبه روستایی و ۵۱ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است

کد خبر 2767647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha